lördag 1 oktober 2011

Har fått pencillin.....




Jag väckte matte klockan halvfem i morse. Jag var så nödig…Matte såg då att det fanns kisspölar överallt på golven. Jag brukar kunna hålla mig under natten när jag sover men i natt blev jag kissnödig jätteofta. Matte tycker att  jag har blivit sämre….Vi var ute femtielva gånger igår kväll och senast gången klockan 22.30……Sedan la vi oss, både matte och jag.......


I stället för att gå till sängs igen i morse fick matte torka golven i hela lägenheten. Det är bara i sovrummet som jag aldrig kissar och matte tror att det beror på att jag också sover där på nätterna......Matte  torkar nu alla golven ordentligt tre gånger/dagen och där emellan torkar hon upp pölarna med skurtrasa som ligger i Klorinvatten……..Hon hinner inte med så mycket annat...Vi springer ju ut stup i kvarten också och jag pinkar lika ofta där........


När matte kom hem med Jacinto efter hans  morgonrunda så attackerarde jag honom. Jag ville leka men han blev riktigt arg och nöp till mig ordentligt. Jag skrek jättehögt men ingen brydde sig……Matte hoppas att jag har lärt mig en läxa men jag har kort minne för det dröjde inte länge förrän jag försökte få igång honom igen även om jag var lite mer försiktig nu....men icke. Jacinto ville inte leka med mig....Då jagade jag Iris igen men hon var för snabb idag så jag hann inte ifatt henne......


Jacinto

Matte har åkt till Apoteket och hämtat ut pencillin. När hon kom hem stoppade hon en tablett i en köttbulle som jag fick...Oj, vad gott...Jag har aldrig ätit köttbullar förut och jag  kände inte att det fanns medicin i den även fast det var en stor tablett.....Matte hoppas att jag ska bli frisk nu...det hoppas jag också för det är jättejobbigt att alltid vara kissnödig.......ont gör det också emellanåt och ibland kommer det blod.....

Matte förstår inte heller varför jag har diarré ibland, varannan dag ungefär...Igår rann det bara ur mig men idag var det bra igen..fast jag bajsar aldrig inne. Matte är jätteglad för det och tycker att jag är duktig......Veterinären förstod inte heller vad det kunde bero på men hon tyckte att matte skulle strunta i avmaskningen som jag egentligen skulle fått i torsdags, åtminstone tills jag blir frisk...Får vänta med vaccineringen också....

Nu tänkte jag vila fram till lunchen och medan matte torkar golven igen........

Och det är faktiskt inte bara jag som kissar inne...Iris har kissat i min bädd igen...Matte blir "galen" på katten. Hon är i alla fall inte sjuk som jag är...Hon är bara sotis......


Här ligger Iris i min korg. Jag har en biabädd också men den kissar hon i....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar