fredag 17 februari 2012

Matte orolig för Jacinto...

Vi har varit ute på vår dagliga promenad då vi också får leka och busa i snön men matte börjar bli riktigt orolig för Jacinto så han får ta det lugnare nu. Han har jättesvårt att resa sig upp när han har legat en stund och vilat. Jacinto blir ju snart tio år så han ju är ingen ungdom längre. Han har ju drabbats av artros och det gör nog ont tror jag för han haltar ordentligt mellan varven  .......Jag tycker jättesynd om honom så nu är jag lite mer försiktig och fattar att han behöver vila och vara i fred ibland här hemma.....






Vi fick följa med till närbutiken idag igen men vi fick inget godis idag heller för det var kunder i butiken så ägaren kunde inte gå ifrån så visst blev vi besvikna både Jacinto och jag igen.....Hade stora förhoppningar då jag märkte vart vi skulle men det hade jag ju inget för.....snopet verkligen...

På hemvägen mötte vi barn som åkte på pulkor....Jag tyckte att det såg skitkul ut så jag ville fram till dem men det fick jag förstås inte. Jag försökte på alla sätt och vis men inte sjutton kom jag loss inte....Jag är faktiskt väldigt nyfiken på de små människorna men jag får aldrig hälsa eller leka med dem....trist tycker jag...

När vi kom hem fick vi i alla fall vår kvällsmat så nu är jag mätt och belåten......Måste nog ta mig en tupplur för jag är trött och stel i mina ben...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar