söndag 30 oktober 2011

Normaltid........inget kissande inne på flera dagar nu...

Igår kväll sa matte att vi skulle ställa om klockorna till normaltid och då får vi sova längre i morgon bittida men det brydde jag mig inte alls om. Jag väckte matte precis på samma tid som alltid och när vi kom in efter toabesöket så satte jag fart på dom andra också. Jacinto låg i sin biabädd och sov men jag gick direkt in och skällde på honom så han blev sur och gick in i vardagsrummet och la sig i soffan i stället.....Matte sa till mig att jag inte fick skälla och då allra minst klockan sex en söndagmorgon då grannarna sover....pyttsan, vad bryr jag mig om det?...Det dröjde inte lång stund förrän jag blev tvungen att skälla på Leo som låg bakom gardinen på fönsterbrädan och retade mig......Han slår mig med tassarna när jag puttar på honom men jag tycker bara att det är kul......Matte blir inte glad över mitt skällande kan jag gott säga...

Senare åkte matte och Robban och handlade i Haninge. Jag måste passa på när Robban är ledig och kan skjutsa mig säger matte. Hon köpte bland annat mat till mig och Jacinto och så en massa andra mindre roliga grejer......Länge var de borta i alla fall men jag var lika duktig i dag...Har inte kissat inne på flera dagar nu, inte ens när jag har varit ensam hemma med Jacinto i flera timmar....Jätteduktig tjej säger matte att jag är......Hoppas, hoppas, hoppas att jag är frisk nu men jag får fortfarande äta medicinen.....

Vi har gått några promender idag också...Jag försöker hänga med Jacinto men han bryr sig inte så mycket om mig när vi är ute. Han ska alltid lukta överallt på marken och på buskar o träd i stället...men det är kul ändå.....



Nu har jag ätit kvällsmat och gått en runda efter det. Nu måste jag vila en stund känner jag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar