fredag 21 oktober 2011

Jacinto till djursjukhuset.....och jag har diarré

Jag orkade inte skriva igår för jag fick vänta ensam hemma på matte så länge så jag somnade.....

Matte fick åka akut med Jacinto till Bagarmossens djursjh igår efter samtal med flera andra djurkliniker. Jacinto kunde över huvudtaget inte stödja på höger framben. Det var med nöd och näppe han kunde gå morgonrundan. Det gick i snigelfart..  Senare på dagen kunde han inte stödja på benet alls så han var inte ute någonting under dagen.


Jacinto


Robban skjutsade matte och Jacinto till Bagis. De åkte klockan fyra och sedan fick de vänta jättelänge.  När de hade väntat i tre timmar kom en sköterska ut och frågade om de kunde komma på en polikliniktid idag i stället för annars skulle de få vänta i tre timmar till. De hade fått ett återbud  Och eftersom Jacinto måste röntga benet så tyckte hon att det var bäst så. det tyckte matte också för hon var jätteorolig för mig som var ensam hemma.


Så nu ska de åka idag också och vara där klockan två. Och då måste jag vara ensam igen men det gör inte så mycket för då har jag fått min lunch och kan sova ett tag efter den. Matte säger att det går fortare idag eftersom de har en bokad tid.......Huvudsaken är att Jacinto blir bra för det är himla trist det här...Jag skäller på honom för att han ska röra på sig men då blir både han och matte sura på mig......

När matte äntligen kom hem igår kväll så låg jag och sov i hennes sovrum. Jag var helt yrvaken då vi skulle gå ut.......Jag hade bara kissat på mig två gånger medan de var borta och matte tycker att jag är så jätteduktig...Jag har fått diarré av medicinen men jag väntade med att bajja tills vi kom ut...det bara rinner ur mig....så nu har matte ringt till djurkliniken som jag går på. Veterinären skulle ringa upp matte så fort hon fick tillfälle.....




I natt var jag ute vid halvfyra och var fortfarande jättelös i magen men sedan sov jag ända till klockan sju.



För övrigt var det precis en månad igår sedan Eros hamnade i hundhimlen. Alla saknar honom....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar