söndag 16 oktober 2011

Försenad lunch.........Jacinto "barnvakt"

Matte åkte iväg och hade kurs i vardagslydnad idag. Meningen var ju att jag skulle få följa med men det fick jag inte nu när jag är sjuk och dessutom inte har fått 12-veckorsvaccineringen...Verkligen trist...Nu märkte jag förstås inte när matte gick för då sov jag. Förresten så skjutsade Robban henne för att det skulle gå snabbare. Han har fått låna en bil på jobbet eftersom hans bil är trasig......Jacinto fick stanna hemma han också och vara sällskap åt mig eftersom matte skulle vara borta i flera timmar.......Dessutom haltar han rejält. Han har ont i tassen fortfarande......

När Robban och matte kom hem blev jag förstås jätteglad men samtidigt var jag lite sur för att lunchen var försenad. Och matvraket Leo var jättearg för att han inte hade någon mat. Matte måste ta bort kattmaten när Jacinto är ensam hemma för annars snor han den fast den står högt upp på en bänk....Först gick vi en promenad innan jag äntligen fick min lunch som då var minst en timme försenad...Jag var döhungrig.......

Var är min lunch?

Matte berättade att kursen var kul och allt hade gått bra och att jag ska få vara med när jag blir frisk. Låter faktiskt riktigt kul. Är nyfiken på de tio hundarna som är med.....Matte sa att de flesta var unga hundar som var på kurs för första gången......men så finns det en hund, Billy som är 12 år och en golden/tollarekorsning. Han har nu på äldre dar förlorat hörseln. Han har verit med på mattes kurser under många år och är fortfarande med för att han tycker att det är så jättekul. Matte berättade att han inte har haft ett lätt liv under sina första fem år. Han var svårt misshandlad och misskött och räddades till Hundstallet för att senare få ett riktigt bra hem hos en underbar husse och matte som gjort underverk med sin fyrbenta kompis.....

Billy, Freja, Tequila, Nadja

Billy, 12 år

Afro, Tequila, Ozzy

Penny, Ozzy


Nu har jag ätit kvällsmat och precis kommit in efter en rastrunda....Vi mötte en hund som blev jättearg när han fick syn på oss men jag svarade emot och jag hörde allt att Jacinto morrade även om han gjorde det väldigt tyst....Det verkar som om han vaktar mig trots allt.....

Förresten verkar Jacinto vara trött. Matte tror att det var jobbigt för honom att vara "barnvakt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar