fredag 7 oktober 2011

Matte ringde till veterinären....

I morse ringde matte till veterinären bara för att jag inte är bra från bakterierna i urinen ännu. Igår kissade jag femtioelva gånger igen...Egentligen ska jag ta sista dosen av pencillinet i kväll...Veterinären sa att jag troligen behövde en annan sort antibiotika men då måste jag först lämna ett nytt urinprov som ska skickas på odling. Fick tid nästa torsdag eftersom det måste gå flera dagar efter sista pencillinet tills jag lämnar nytt urinprov. Annars kommer inte det att visa rätt..Kunde hon inte ha skickat det på en gång????...Hå, hå, ja, ja.....jobbigt med det här kissandet faktiskt.....

Jag har vägt mig idag och jag väger 16,5 kg nu så jag har gått upp två kg på en vecka.....


Robban ska passa mig i helgen. Matte ska ha kurs i kantarellsök inne i Stockholm på lördag och söndag. Matte fick lite panik idag sa hon. Hon höll inte på att få tag i några kantareller. Först var hon på ICA men där kostade kantarellerna 234 kr /kg...Sådana ockerpriser kan hon inte lägga ut på inlärningskantareller åt hundarna på kursen. Hon åkte till COOP Extra och där fanns det inga alls. Hon fortsatte till COOP Konsum och där hittade hon färdigförpackade små paket med färska kantareller för 52 kr/st. Hon var tvungen att köpa dem....Tur att det inte är en stor grupp deltagare denna gång sa matte......Jag längtar tills jag ska få lära mig.......


Det ringde en karl på dörren precis när jag sov som skönast. Han sa att han skulle fixa det elektriska som krånglar hos oss. Det är jättemycket störningar..När man trycker på porttelefonen så blir det jättehöga jobbiga störningar i både radion och TV:n och matte sa till om det redan för två år sedan men ingenting har hänt, inte förrän idag, men, men.....Karln skulle hämta något men han kom aldrig tillbaka.....Matte fattar ingenting........och det är fortfarande precis som förut......Nu är det fredag eftermiddag så han lär inte komma tillbaka nu.....Han bara försvann, konstiga människor det finns....




Måste se till att Jacinto är ren....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar