lördag 29 oktober 2011

Skojat med matte.....ensam i fyra timmar.......trasig våg

Jag skojade med matte i natt men jag tror inte att hon tyckte om det....Jag väckte matte strax före klockan fyra för att jag behövde gå ut. Matte gick ut i hallen, satte på sig en tröja och hämtade mitt koppel. Jag brukar följa efter men gjorde inte det så matte kom in i sovrummet och frågade om jag inte skulle ut  men då hade jag lagt mig ner igen och somnat om.....Matte la sig också men det tog bara en halvtimme ungefär innan Leo såg till att jag vaknade igen. Denna gång tvingade matte ut mig fast jag inte ville för hon var rädd att det skulle hända en "olycka" annars.... . väl ute insåg jag att jag var jättenödig...Sedan la jag mig i Jacintos biabädd eftersom han låg på golvet och sov.......

Matte och Robban åkte in på marknad i Nynäs och var borta i fyra timmar. Matte blev jätteglad för jag hade inte kissat inne under tiden....men hon blev jättesur på Jacinto som hade slitit upp sängkläderna igen........När de kom hem gick vi en promenad och sedan fick jag en försenad lunch.......





Robban skulle väga mig men då funkade inte vågen. Matte köpte den för bara ett par veckor sedan.....Dåligt köp....tyvärr har inte matte kvittot kvar så nu har hon slängt vågen.....Får väl väga mig hos veterinären på onsdag i stället.....Jag har vuxit jättemycket....


Ska vila en stund innan vi går en lite längre promenad före kvällsmaten....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar