måndag 24 oktober 2011

Matte är trött men det är inte bara mitt fel......har varit jättebusig....

Matte är trött idag säger hon...Kanske inte så konstigt faktiskt....Mycket är väl mitt fel  men inte bara mitt.... Vi gick och la oss vid 21.30-tiden igår kväll för matte var trött och hade värk i hela kroppen.
Vid midnatt väckte jag henne för jag var tvungen att gå ut och kissa och så långt är väl allt okej men matte hade inte hunnit somna om förrän jag efter en halvtimme ungefär puttade på henne igen. Matte låtsades sova. Det märkte jag förstås så jag började skälla i stället och det vet jag att hon inte gillar så då var hon tvungen att reagera. Hon trodde antagligen att jag behövde komma ut för att bajja men jag lurade henne. När vi kom ut ville jag bara leka och busa men matte var inte alls på det humöret.....så vi gick in igen men mot min vilja.......

Matte ville sova men det ville inte jag. Jag försökte få igång Jacinto och sedan katterna men det gick inte alls...Då fick jag tag i katternas älsklingsleksak och den lyckades jag bita sönder. Matte fick plocka ut stora bitar ur munnen på mig....

Bet sönder den här leksaken i natt...Katterna lär inte bli glada..



När jag nu inte fick hålla på med något roligt så ålade jag in under mattes säng och där försökte jag nå och dra fram sladden till sänglampan. Jag ansträngde mig till det yttersta för det var trångt. Matte drog tyvärr fram mig då hon inte gillade det jag höll på med..... Till slut somnade jag till en stund men vaknade snart av den busiga katten Leo…Han satte igång och slog i de förbaskade dörrarna på furuskåpet i rummet intill, det smällde o smällde stup i ett ...Matte sa att hon kunde strypa katten....Alltså inte bara mitt fel att matte inte fick sova......

Och senare vid sexsnåret så skällde Jacinto som en galning. Han hade sett en hund som tydligen gick för nära vårt hus för att han skulle gilla det...Jacinto är inte alls lika skällig som jag är men han gillar inte hundar som passerar utanför då säger han ifrån.....Han är dock duktigare på att tystna när matte säger ifrån än vad jag är. Matte gillar inte alls att jag skäller........Begriper inte varför?

Vi har varit ute femtioelva gånger nu under dagen......Vi skulle ha ett litet träningspass men matte lärde mig inget nytt för det var hon för trött för sa hon och jag var ju inte direkt samarbetsvillig heller. Vi tränade att jag skulle sitta kvar när matte går ifrån mig...det kan jag jättebra när vi är inne men ute är det mycket svårare för ibland störs jag av så mycket annat kul som händer runt omkring...Idag gick det jättebra i alla fall för det hände ingenting......

Jag har varit jättebusig i stort sett hela dagen och haft hur mycket energi som helst och inte alls sovit som jag brukar..  Matte säger att nymånen som är på gång ger extra energi men hon gillar inte att jag busar så mycket, inte på nätterna i alla fall......Även Jacinto är piggare och har varit lite rastlös idag...Matte har gått flera promenader med honom. Visst, han haltar fortfarande men inte lika mycket.....

Jag har vuxit ur mitt baby-halsband. Matte har inte hunnit köpa något nytt ännu eller hon har inte hittat något som hon tycker passar åt mig. Nu får jag använda ett brett läderhalsband som specialbeställdes till mattes Sankt Bernhardshund Oden och som matte sedan kortade av så att Jacinto kunde använda det. Det får duga så länge säger matte men hon lovar att köpa ett finare åt mig…..

Jag  får ha det här begagnade halsbandet så länge...mig gör det ingenting...




Vet inte vad som händer resten av dagen? Vi ska gå en längre runda men nu väntar jag mest på kvällsmaten......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar