fredag 14 oktober 2011

Att hålla sig lugn och stilla är inte lätt......måste stanna hemma...

Jag sov lite bättre i natt men det beror nog på att jag var så trött igår efter allt som jag fick vara med om. Jag hade nog sovit ännu bättre om inte Leo satte igång att härja klockan tre i natt. Nyfiken som jag är så måste jag ju kolla efter vad han hittar på. Tror att jag sprang upp en tre-fyra gånger men jag blev besviken varje gång för han hade inget kul på gång så till slut struntade jag i honom......men  eftersom jag blir kissnödig ofta så blev ju matte tvungen att gå ut med mig flera gånger när jag inte kunde ligga stilla och sova............

Det var helt vitt på marken. Matte säger att det var frost...Hur som helst tyckte jag att det var kul så jag ville stanna ute men matte sa att man inte är ute och leker mitt i natten....

Senare på förmiddagen fick jag leka en stund med Jacinto. Han var på jättebra humör. Först blev jag lite skraj när han tryckte ner mig i marken men sedan hade vi bara kul.....men eftersom jag inte får bli kall så var vi inte ute så länge....

Veterinären sa att jag skulle hålla mig lugn och stilla men det lyssnade jag inte på........Dessutom sa hon att jag inte skulle träffa främmande hundar eftersom jag inte är fullt vacccinerad ännu....Vaccineringen skulle vi skjuta upp tills jag blir frisk.......Det har jag ingenting emot alls......men det är trist att möta hundar som jag inte får hälsa på......Och inte får jag följa med matte på söndag heller som meningen var. Matte startar en kurs i vardagslydnad då och det låter jättekul förutom det här med lydnad då förstås......men jag hade velat träffa alla dom andra hundarna...Afro ska vara med och Carina har med sig Maja som inte är hennes egen hund men som verkligen behöver gå en kurs.....Nu får jag och Jacinto stanna hemma i stället och det är urtrist......Hoppas, hoppas, hoppas att jag snart blir frisk......

Här var Carina och Maja med på kurs i kantarellsök


Veterinären har inte ringt idag så jag lär inte få någon medicin förrän på måndag. Provsvaret måste bli klart först. Hon har väl inte fått det ännu.......

Jacinto och jag har varit ute på flera kortare promenader tillsammans idag och det gillar jag verkligen även om han nonchalerar mig för det mesta. Vi mötte några hundar som han hälsade på. Jag fick bara sitta och titta på, inte rättvist alls tycker jag......

Vi har precis ätit kvällsmat och jag har gått en runda efter det...Nu ska jag vila en stund.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar