lördag 15 oktober 2011

Kiss, kiss, kiss.....

Det har varit en minst sagt orolig natt tycker matte som inte har fått sova så mycket……Jag väckte henne klockan ett för att jag kände att jag behövde gå ut. När vi kom in igen så fick matte torka golven eftersom jag inte hade kunnat hålla mig. Det hade blivit lite pölar både här och där…..men jag ju inte rå för det och det vet matte också...Hon tycker bara synd om mig som har dom här besvären....

Jag var jättepigg så jag visste inte vad jag skulle hitta på när matte gick och la sig igen. Då  fick jag syn på Iris som låg och sov på sin favoritplats,  en karmstol som står i sovrummet. Jag lyckades väcka henne. Hon blev sur och hoppade upp på fönsterbrädan och la sig men då väckte jag Leo i stället och honom jagade jag runt runt tills han gömde sig där jag inte kunde komma åt honom …Matte blev faktiskt sur på mig som härjade runt mitt i natten...Till slut somande jag om …Nästa gång vaknade jag vid femsnåret och då gick vi ut igen. Matte fick torka golven igen eftersom jag hade läckt när jag jagade efter Leo genom rummen…

Iris favoritplats


Men värst tycker matte att det är med Iris envisa kissande överallt. Matte hade precis bytt lakan i sängen som Robban brukar sova i när Iris pinkade i den igen...så matte var tvungen att tvätta både lakan, täcke och överkast igen...och dessutom hade Iris kissat i mina båda bäddar igen.....Matte säger att hon kan strypa katten.....

Vi har bara varit ute korta stunder idag för matte har så ont i sin rygg så hon knappt kan gå eller stå men hon måste ju ut med mig stup i kvarten förstås...Annars skulle inte matte få göra annat än torka golven....Både matte och jag har vilat lite på dagen, ja Jacinto också förstås.....Han har fortfarande lite ont i trampdynan på ena framtassen....Så nu har vi ont allihop......

Här i duschrummet tycker jag om att ligga och sova på dagarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar