tisdag 11 oktober 2011

Kattskit......och en jätteliten människa....

Matte blev jättesur på både mig och Jacinto igår kväll. Hon kom på oss när vi stod och käkade kattskit ur lådorna...Fattar inte vad det är för fel med det?. Hon sa att det luktade så illa om mig så hon ville inte vara i närheten ens.....Jag tyckte att det var gott......

Nu har matte skurat rent i duschrummet och ställt upp kattlådorna på en bänk så att jag inte ska komma åt dem. Nu hoppas bara matte att katterna ska acceptera detta. Det hoppas inte jag.......Iris är ju så kinkig så hon vill nog inte ha några förändringar.....

Förresten så har Iris kissat i min korg och det troligen för att matte ställde undan min biabädd som Iris alltid kissade i...Nu har matte tagit fram biabädden igen. Hon tycker att det är bättre om Iris går i den än i korgen....Det märkliga är att Iris aldrig kissar i Jacintos biabädd trots att jag också brukar ligga där ibland....





I morse ville inte Jacinto ha sin frukost. Han gick inte ens in i köket när matte  kallade på honom...Det har aldrig hänt tidigare. Han är världens matvrak...Matte vet inte varför han inte ville äta...Kanske han mådde dåligt efter att ha fått i sig kattskit och kattsand....Det dumma var ju att jag inte fick äta upp hans mat också...Jag var ju jättehungrig och hade redan glömt bort att jag redan hade ätit...men matte ställde undan hans skål med mat.....Helt onödigt faktiskt!


När matte och jag var ute efter lunchen så mötte vi en karl med ett litet barn i barnvagn. Jag blev så glad när jag fick hälsa på dem. Jag har aldrig sett en så liten människa förut....Matte trodde att barnet, en liten pojke inte ens var ett år gammal. Pojken bara skrattade när jag slickade på honom. Han stoppade in sina fingrar i min mun men jag var SÅ försiktig så.....Jag blev ledsen när jag inte fick följa efter dem när de gick i väg......I stället fick jag gå hem...Matte tog Jacinto med sig i stället på en promenad. De skulle gå till närbutiken och handla något också...Jag sov när de kom hem......


Nu väntar jag på kvällsmaten.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar