måndag 3 oktober 2011

Är nog bättre nu.....

Matte är jätteglad och det är jag också för jag kissar och skvätter inte lika mycket nu. Pencillinet verkar hjälpa. Var ute med matte vid 22-tiden igår kväll. Vaknade sedan vid fyrasnåret i natt och då var jag nödig så matte fick stiga upp och gå ut med mig.....nästa gång var vi ute vid sextiden och sedan efter frukosten klockan sju. Har inte kissat inne någonting på hela natten eller morgonen...Dessutom säger matte att min avföring har blivit bättre..Har inte haft någon diarré sedan jag började med pencillinet i lördags.......Ja, jag känner mig mycket piggare....Busade som attan igår kväll......

Matte åkte sedan till en datorkurs som hon går på. Hon hade en himla tur att Robban var ledig idag och ville vara hemma hos oss hundar. Matte vill inte gärna missa något på kursen. Jag tyckte att det var jättekul att Robban skulle passa mig men jag sov den mesta tiden. Jag märkte inte ens när matte gick....fast jag vaknade till lunchen förstås......Det blev en liten kisspöl för jag hann inte ut....

När matte kom hem vid halv två gick vi en promenad. Jag var tvungen att vara kopplad för de har grävt stora diken överallt här i området som de ska lägga några rör i. Matte ville inte att jag skulle ramla ner i någon av dessa leriga o djupa diken för det är lätt gjort. Jag ramlade ner i ett dike igår. Matte tyckte inte att det var kul men det tyckte jag. När matte hade fått upp mig så ramlade jag ner en gång till...Jag är så himla nyfiken......Idag fick jag vara kopplad alltså och det är inte alls lika roligt......      
Vilopaus idag på promenaden



Idag fick jag också en bit rå morot att tugga på...Det tog en stund innan jag fattade att jag kunde äta upp den och gott var det fast det blev väldigt slabbigt på golvet innan jag var klar......Mattes hund Eros var tokig i morötter och andra grönsaker men Jacinto bara fnyser åt det...Jo, han äter om det ligger i maten men inte annars.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar