söndag 23 oktober 2011

Ensam hemma........skällandet går matte på nerverna...

Matte har varit borta jättelänge. Hon har haft kurs i vardagslydnad och Jacinto och jag har varit ensamma hemma eftersom inte någon av oss är riktigt friska ännu.....Det har varit jättetråkigt.........Jacinto ska vara "barnvakt"...Vet inte om han är så himla förtjust i det egentligen?....Jacinto har varit skitbusig och rivit upp alla sängkläder i sängen som Robban brukar sova i.Vad nu han har gjort för ont?...Han verkar verkligen inte ha så ont i sitt ben längre.....och jag har kissat på mig två gånger. Matte fattar inte att det kan finnas så mycket urin i min lilla kropp. Det var mindre sjöar som hon fick torka upp.......


Jacinto


När matte kom fick vi gå ut och sedan fick jag en mycket försenad lunch..............Leo var jättearg. Han skrek så jag nästan fick ont i huvudet och det bara för att han fick vänta på maten medan matte torkade golven.....Alltså vilken röst den katten har.......

Leo


Mitt skällande på katterna och sedan på Jacinto i morse gick matte på nerverna sa hon.. Jag ville verkligen ha fart på dem och brydde mig inte när matte sa till mig men de trista djuren rörde inte en fena hur mycket jag än skällde....De låg bara och glodde på mig.....

Iris


Matte hade ju en busstid att passa så hon blev inte glad på mig när jag betedde mig på det viset......Hon tog ut mig på en liten promenad igen och sedan blev jag så trött så jag somnade. Jag märkte aldrig när matte gick hemifrån......


Nu väntar jag på kvällsmaten.......sedan ska vi gå en lite längre promenad......

Matte har lovat att hon ska vara hemma hela dagen i morgon och då ska vi träna säger hon...Undrar vad det betyder? Hoppas att det blir något kul.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar