måndag 10 oktober 2011

Törstig....

Vid tretiden i natt spydde jag. Jag låg och sov och det kom bara helt plötsligt. Matte vaknade förstås så hon torkade upp det. Jag somnade om meddetsamma igen och sov fram till femsnåret men då behövde jag gå ut...Sedan blev det en lång trist väntan på frukosten. Jag slumrade väl till några gånger men riktigt trött var jag inte..Jag låg och lurpassade på katterna men de rörde sig inte ur fläcken och Jacinto sov han också. Försökte först få igång honom men han gick upp och la sig i soffan och ville inte ha med mig att göra....en så himla tråkig hund ibland, framför allt på morgnarna.....


Matte begränsar mitt vattendrickande på kvällarna, efter klockan sju men sent igår kväll blev jag så himla törstig så jag försökte först få bort luckan till avloppet i duschen och sedan få upp toalocket men det gick inget vidare något av försöken. Då fattade tröga matte att jag verkligen behövde dricka vatten så hon hällde upp lite till mig.....åh, så gott det var, hade kunnat dricka hur mycket som helst men det fick jag förstås inte.......

Efter frukosten gick vi en runda matte och jag. Ingenting roligt hände. Jag fick gå in igen för matte var tvungen att gå en längre promenad med Jacinto. Jag somnar alltid när de är ute så jag bryr mig inte om att de går.......Matte går ju ut med mig många gånger på dagen, ja även ibland nattetid medan Jacinto bara går ut en fyra-fem gånger men han får ju vara ute längre varje gång förstås.....Ibland får jag förstås följa med Jacinto också...

Matte tror att jag är på bättringsvägen och det tror jag också.....Det har varit jobbigt att alltid vara så kissnödig.....

Vi har precis kommit in från en lite längre runda efter lunchen. Det finns så mycket spännande att undersöka och titta på här ute så jag skulle kunna vara ute hur länge som helst....Vi träffade en äldre dam som tyckte att jag är jättefin och gullig. Jag ville helst hoppa upp och hälsa på henne men matte säger alltid att jag ska sitta ner bredvid henne när jag ska hälsa. Det var bara det att damen hade så svårt att böja sig ner så då tyckte jag att det var ju bättre om jag kunde hoppa upp men det var tydligen inte någon bra idé. Försöka kan man ju i alla fall.....förresten var damen lite rädd att jag skulle bita henne i fingrarna......Vad tror hon om mig egentligen?



Nu ska matte massera mina ben och det är så himla skönt.......det är nästan så att jag somnar varje gång....sedan vet jag inte vad som händer?.....längtar redan till kvällsmaten.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar