onsdag 19 oktober 2011

Ute varannan timme i natt........och jag har lärt mig en sak idag....

Matte var ute med mig varannan timme i natt. Vi gick kvällsrundan vid 21-tiden och så kissade jag strax före elva innan matte gick till sängs. Sedan väckte jag matte klockan ett och sedan klockan tre och sedan klockan fem och sedan gick vi ut efter frukosten klockan sju och sedan när matte kom hem med Jacinto strax före åtta men sedan sov jag i flera timmar.......Även om matte inte får sova på nätterna så tycker hon att det är bättre att jag väcker henne för att få ut än att hon ska behöva torka golven mitt i natten...Inte en enda pöl i natt och bara en under dagen.......Både matte och jag blir glada......

Jag har lärt mig en sak idag...Jag kan kravla mig upp i soffan och det lärde jag mig när matte var ute med Jacinto för en stund sedan. Jag har försökt flera gånger tidigare men inte lyckats....När matte öppnade dörren hoppade jag ner från soffan och matte blev rädd att jag gjorde illa mig för jag hamnade väldigt konstigt.....

Jag kan somna var som helst och när som helst.




Stackars Jacinto haltar jättemycket och går väldigt sakta. Han fick följa med matte till närbutiken för att köpa bajspåsar som matte har glömt att köpa. Det tog en evighet innan de var tillbaka.....Det går åt massor av påsar, inte minst åt mig....Jag är jätteduktig som alltid säger till när jag behöver göra ifrån mig säger matte. Inte en enda gång har jag bajjat inne....inte ens när jag förut hade diarré .......

Idag skulle matte klippa klorna på mig när jag vaknade efter förmiddagssömnen men det glömde hon så det får bli i morgon i stället så nu vet jag vad jag har att vänta mig.....Matte vill göra det i dagsljus för hon ser så illa säger hon.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar