söndag 2 oktober 2011

Tror pencillinet hjälper....

Jag har nu börjat med min pencillinkur och jag tror och hoppas att den redan ger resultat. Det har inte kommit så många kisspölar som tidigare……Jag vaknade vid fyrasnåret och då jag var nödig. Matte vaknade och vi gick ut… Sedan somnade vi om båda två och inte förrän klockan halv sju vaknade jag igen och då väckte jag matte som gick ut med mig igen.....


Sedan fick jag frukost och så gick vi ut igen. Jag är alltid nödig efter maten.... När vi kom in stod Jacinto innanför dörren. Han visste att det är dags för hans morgonrunda. Vi möttes i dörren och matte tycker att jag är otroligt duktig som knallar in utan att bry mig om att Jacinto ska ut och att jag blir lämnad ensam…….Antingen har jag somnat igen eller så leker jag med någon leksak under tiden de är borta….När Jacinto kommer hem igen blir jag superglad om jag nu är vaken. Då vill jag busa med honom men det vill inte han…Tycker att han är lite grinig mot mig ibland….Jacinto brukar få sin frukost då och jag får snällt sitta och titta på medan han äter och det gillar jag inte alls…Jag har ju glömt bort att jag redan har fått frukost…..När Jacinto är klar springer jag fram till hans skål men den snåljåpen lämnar aldrig någonting kvar…Det gör i och för sig inte jag heller men det är ju skillnad. Jag är så himla hungrig jämt.....Men idag blev jag oerhört överraskad av att matte hällde upp lite havremjölk i en skål som jag fick dricka. Matte säger att havremjölken är jättebra för magen när man äter antibiotika…Jacinto fick också lite och det bara för att han tycker att det är gott. Eros fick alltid det den senaste tiden eftersom hans mage var så förstörd av cancertumörerna....

Saknar Eros..


Pencillinet får jag istoppad i köttbullar. Det är stora tabletter men jag märker inte av dem ens...köttbullarna är så goda.....

När matte tittar på TV som igår då hon kollade på matchen Djurgården- Växjö så brukar hon passa på att massera mina ben....Och det är jätteskönt....Jag njuter verkligen….Matte brukar göra det varje dag och jag längtar till den stunden...Jag växer ju så fort så det känns lite obehagligt i benen ibland.......

Leo har blivit sur på matte. Varje gång som matte har varit tvungen att kuta ut med mig och det är ofta så har Jacinto snott kattmaten som står på köksbänken så nu har matte ställt undan kattskålarna. Katterna får bara mat på bestämda tider nu och det gillar INTE Leo och det talar han om ganska så högljutt......Vilken röst han har den katten!!!!

Leo undrar var kattmaten är?



Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag? Det är inte lika fint väder som igår.....Förresten känner jag mig lite trött idag så nu ska jag vila en stund......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar