fredag 30 september 2011

Inflammation i urinblåsan....

Oj vad jag har kissat och kissat och kissat...Ibland kommer det mycket och ibland bara några droppar och ibland är det blodblandat men jag känner mig kissnödig hela tiden......Matte får torka och torka och torka upp efter mig. det är stora och små pölar överallt....Hon har två skurhinkar på gång samtidigt...Igår kväll la matte ut stora badhanddukar på rumsgolvet som jag kan kissa på. Hon är rädd att parketten ska bli förstörd...Det går inte att stänga för så jag inte kommer in dit för det är två breda ingångar från både hall och kök in till vardagsrummet, kallas för öppen planlösning hörde jag......Jag kan ju inte rå för att det har blivit så här....Veterinären sa att jag har en inflammation i urinblåsan....Nu får jag antiinflammatorisk medcin som matte sprutar in i min mun...Den är ganska god......Om jag inte har blivit bättre tills i morgon måste matte hämta ut en medicin till, en antibiotika som ska göra mig frisk men den ska jag bara ta om jag inte har blivit bättre.......

Jag sov större delen av natten. Det var en jobbig dag igår....Först allt kissande och onda och sedan åkte vi taxi till veterinären. Jag är inte van att sitta bak i bilen så det var lite oroligt. Matte hade med sig plastad frotté för att det inte skulle komma kiss i bilen och chauffören var tacksam för det....men jag höll mig ända tills vi kom fram och de lyfte ur mig ur bilen...det rann som bara den på asfalten.......

Undersökningen var lite jobbig för veterinären skulle känna och klämma på mig överallt och jag var tvungen att stå upp på ett jättehögt bord. Jag försökte att sätta mig ner men det fick jag inte....När undersökningen till slut var klar skulle veterinären kolla på urinprovet som matte lyckades ta på mig till slut...Medan hon var borta blev jag så trött så att jag somnade på golvet...Jag märkte inte att hon kom tillbaka och jag märkte inte heller att matte var ut och hämtade kattmat och betalade hela kalaset i receptionen...Jag var så trött när matte väckte mig och sa att vi skulle åka hem......men när jag kom ut i väntrummet blev jag genast pigg igen för där satt en jättefin papillon som också blev förtjust i mig....Vi ville leka men det fick jag inte.......Nu åkte vi i en annan taxi hem men först bad matte chauffören att åka till en bankomat för matte behövde kontanter...Då lämnar hon mig ensam i bilen med den främmande chauffören men han var jättesnäll...Han sa att han ville ha mig för att jag var så söt.Själv hade han bara fyra katter hemma.....Äntligen kom matte så vi kunde åka hem...och det kom inget kiss i den här bilen heller men desto mer på vägen när jag fick komma ut.....

Jag fick så mycket beröm igår och alla sa att jag var så söt och gullig...Kul att höra........Jag blev nästan lite mallig....

I morse var jag jättebusig. Matte trodde först att jag hade blivit frisk eftersom jag hade så mycket ork och energi...Först jagade jag Iris och fick tag i henne. Vi rullade runt flera varv på golvet ända tills hon slet sig loss och hoppade upp på fönsterbrädan...Leo såg helt förskräckt ut. Han hoppade upp på bordet där han inte får vara egentligen. Han hade jättestora ögon som bara blängde på mig....Jacinto morrade och fräste när jag attackerade honom. Jag försökte många gånger men han blev bara allt argare......men mig skrämmer han inte.......Förresten är de lite lustiga,. varken Jacinto eller katterna tror att de får gå på handdukarna som matte har lagt på golvet så de smyger runt dem...så dumma dom är......Matte har lagt dit nya nu. De andra ligger i tvättmaskinen......

Här kommer jag inte åt fegisarna Leo och Iris


I morse skulle matte torka av alla golven och jag tyckte att det såg himla kul ut så jag jagade efter svabben men till slut tröttnade matte och band fast mig i matrumsbordet så att hon fick torka i fred...och tänk där fick jag sitta kvar tills Jacinto hade ätit upp sin frukost också och jag fick bara titta på, hungrig som jag var...jag hade förstås redan fått frukost men det hade jag glömt bort...Jag är alltid hungrig......När Jacinto var klar släppte matte loss mig men den snåla hunden hade inte lämnat något kvar i skålen .......

Egentligen skulle min matte ha åkt på sjukgymnastik i morse men hon avbokade tiden eftersom jag skulle ha kissat ner hela lägenheten då...Det tar i alla fall ett par timmar innan hon kommer tillbaka......Snällt av matte att tänka på mig......

...och i morgon skulle hon gå på en krogshow i Stockholm tillsammans med Robban och hans tjej Cilla men hon avstår från det också. Hon har gett biljetten till sin dotter Carina så hon får gå i stället....Carina erbjöd sig att passa mig men matte ville inte att hon skulle behöva torka kiss och springa ut med mig stup i kvarten....Jag blir bara glad för jag vill att matte ska vara hemma........



Förresten säger matte att hon tycker att hela hon luktar urin och Klorin så hon vill helst undvika att träffa folk just nu.....

Just nu ringde veterinären till matte och sa att det växte bakterier i urinen. Hon sa att matte skulle hämta ut den andra medicinen också....Undrar hur den smakar??????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar