söndag 9 oktober 2011

Kan inte låta Jacinto vara i fred....

Jag väckte matte klockan fem och hon följde mig så jag fick göra mina toabestyr,,,Sedan somnade vi om en liten stund. Matte var tvungen att gå upp klockan sex för att hinna med alla morgonbestyr innan hon åkte i väg till kursen...När jag sedan gick ut efter frukosten klockan sju så mötte vi grannens jättefina hund Billy, en stor labrador/goldenkorsning...Han gillar valpar så han fick hälsa på mig...Jag ville leka med honom men det hade inte matte tid med.......

Robban har varit hemma hos Jacinto och mig. Vi har gått några rundor och jag tycker det är så himla kul med alla löv som flyger omkring.... ...Jacinto har ju ont i sin tass så han tar det lite lugnt....Förresten blev han jättearg på mig i morse eftersom jag inte kunde låta honom vara i fred...Han nöp till mig över nosen så jag skrek i högan sky...Det syns inga märken eller så men det gjorde ont....Matte tyckte inte alls synd om mig utan hon hoppas bara på att jag ska lära mig att låta bli Jacinto när han visar att det får vara nog.......

Robban satte upp en ny klösbräda åt katterna på väggen i hallen. Jag hjälpte honom men han verkade inte alls så tacksam som jag hade väntat mig......Han sa att jag bara var i vägen......inte alls snällt sagt tycker jag....Förresten är det bara Leo som använder den. Han är jätteduktig den katten. Jag gillar honom skarpt....Iris är bara busig och olydig och dessutom retar hon mig jätteofta men hon är så himla feg så hon hoppar bara upp på någon möbel eller bänk när jag ska försöka få fatt i henne.....



När matte kom hem vid femtiden så fick jag min kvällsmat....och nu har vi precis kommit in från en runda igen.....Nu ska jag vila en stund tills det blir dags för kvällsrundan och det bästa av allt, kvällskexet.....


Och jag har kissat inne en gång idag.....men det var nog mer en "olyckshändelse"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar