lördag 22 oktober 2011

Alla vill hälsa.........har fått en bädd till.....

Matte och jag har precis kommit in efter en promenad i duggregn. Vi mötte flera människor och alla stannade och ville beundra mig...en sån söt hund fick jag höra hela tiden...Jag blev jätteglad och ville fram och hälsa på alla vi mötte men det fick jag inte för matte och när jag fick hälsa så måste jag sitta bredvid matte först....så otroligt onödigt och inte alls lätt när man blir så glad som jag blir...en tant satt i en rullstol. Hon ville klappa mig men kunde inte nå mig och jag fick inte klättra upp för matte för jag var lerig...löjligt tycker jag....lite mallig blev jag i alla fall över all uppståndelse......egentligen ville jag inte gå in alls men jag var tvungen för att Jacinto måste få komma ut också.....

Den stackarn har jätteont i ena frambenet så han går inte fort utan i snigelfart....Det var ingen fraktur som matte först var rädd för men en mycket kraftig stukning och så lider han ju av sin artros...Han har fått smärtstillande medicin som han ska äta i en vecka nu....Vet inte vem som haltar mest matte eller Jacinto? båda har skitont i alla fall...

"Min" veterinär ringde till matte igår och sa att jag kunde äta Canikur mot diarrén  så matte köpte det. Idag är jag lite bättre i magen så vi har inte använt det ännu.

Matte köpte en ny stor och tjock hunddyna till mig också så nu har jag tre bäddar att ligga i, en i mattes sovrum, en i hallen och så korgen i vardagsrummet....Golven blir så kalla  under vinterhalvåret och matte säger att jag inte får bli kall.....Jacinto har bara en biabädd men han ligger oftast på sängen som Robban brukar sova i......




Skulle behöva ett nytt halsband också. Baby-halsbandet börjar bli trångt.Jag växer så det knakar på både bredden och höjden....




Min nya hunddyna


Och i morgon måste Jacinto och jag vara ensamma hemma igen när matte har kurs i vardagslydnad. Inte förrän jag blir frisk och är vaccinerad får jag följa med...Robban jobbar hela helgen så han kan inte heller vara hemma med oss.....trist verkligen.........

Matte håller på att bli "galen" på mitt skällande säger hon.....Jag skäller ju bara för att jag vill att Jacinto eller katterna ska leka med mig.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar