tisdag 4 oktober 2011

Orolig natt.....



Matte sa till mig igår kväll efter kvällsrundan att hon hoppades på att jag skulle få sova hela natten men att hoppas är en sak, verkligheten en helt annan

Jag vaknade av ett himla oväsen vid halv tvåtiden…Det var Leo som var i farten. Han försökte öppna skåpsdörrarna på furuskåpet som står i rummet intill…pang, pang, pang, dörrarna åkte igen hela tiden. Envis som Leo är så gav han sig inte .....Först visste jag inte vad som hände utan matte fick gå in och titta…Men nu när jag var vaken så tyckte matte att det var lika bra att vi gick ut så att jag fick göra ifrån mig och det var en himla tur för jag var jättenödig.......

Matte ställde en tung stol framför skåpet för att Leo inte skulle komma åt dörrarna på det…Matte säger att hon ska köpa en stor byrå och ställa där i stället. Hon är trött på Leos ideliga försök att ta sig in i skåpet eftersom det låter så illa när dörrarna hela tiden slår igen…Sedan hade jag svårt att somna om. Matte begriper inte varför han vill in i det eftersom han har blivit inlåst flera gånger och inte kunnat ta sig ut...Matte har ju inte alltid varit hemma heller så hon vet ju inte hur länge han har suttit där.....Tokig katt......

Till slut somnade jag om men efter någon timme vaknade jag igen. Jag mådde illa och började  plötsligt att spy. En hel kaskad kom ur munnen medan jag fortfarande låg ner....usch, så äckligt....Matte vaknade förstås och torkade upp spyorna på golvet......Min matte vaknar alltid jättelätt, vid minsta lilla ljud så blir hon genast klarvaken.......

Vi gick ut igen......När jag kom in står Jacinto i dörren. Då behöver han också komma ut. Han var så kissnödig.......Matte tyckte inte att det var så jättekul att springa ut med oss mitt i natten i bara pyjamasen....det blåste nästan stormvindar.......

Sedan vilade vi fram till sexsnåret. Då behövde jag gå ut igen.......Matte käkade frukost, läste lokaltidningen och löste korsord medan jag fick vänta på min frukost klockan sju. Sedan gick jag och Jacinto en varsin morgonnrunda. Jacinto går mycket längre än vad jag gör........När de kom hem fick han sin frukost medan jag bara fick sitta och titta på som vanligt...och inte delade han med sig idag heller.......men vi fick en varsin skål med lite havremjölk i och det är supergott......

Vi tränar ju varje dag på "sitt" och att jag ska sitta kvar tills matte säger något annat. Matte tycker att jag är duktig även om jag ibland är lite för ivrig men då får jag göra om det.......Likaså det här med inkallning, ibland kommer jag på en gång men ibland ser jag något annat som gör mig intresserad så då måste jag kolla in det först.......Något som matte inte gillar är när jag skäller på katterna. Jag vet att hon inte tycker om det men jag blir så frustrerad av att katterna hoppar upp på fönsterbrädan eller någon möbel där jag inte kommer åt dem...Jag vill ju bara få igång dem så att vi kan leka men de hoppar alltid undan när jag äntligen har kommit ikapp dem......eller när de sitter på bänken och äter medan jag får stå nednför och bara sukta......orättvist verkligen....

Apropå katter så började Iris och Leo att slåss mitt uppe på matrumsbordet där de inte ens får vara. De brukar aldrig slåss men Iris är bra tjurig nu……

Så här sams brukar Iris och Leo vara


Idag har jag kissat inne två gånger och båda gångerna precis efter vi har varit ute fast jag kissade ute också.....Matte är glad att det inte händer oftare nu i alla fall.....Hon hoppas verkligen att jag ska slippa urinbesvären och bli helt frisk...det hoppas jag också....


Idag har Jacinto och jag varit ensamma hemma i två timmar. Matte har varit och fikat hos en bekant. Det är kanelbullens dag säger matte och det måste förstås firas......men varken jag eller Jacinto har fått någon bulle...också orättvist......Kanske kan vi få en i kväll? Man vet aldrig.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar