lördag 8 oktober 2011

Kanske, kanske, kanske är jag bättre nu...Hoppas det.....

Nu är både matte och jag jätteglada...Jag har inte kissat inne på två dagar nu...Kanske, kanske, kanske är jag bättre nu...Hoppas det.....

Matte åkte i morse till Stockholm för att ha kurs i kantarellsök...Robban har sett efter mig och Jacinto under dagen......Matte kom hem strax före klockan fem och då var Robban tvungen att åka. Han måste lämna tillbaka hyrbilen...De möttes i dörren...Robban berättade hur duktig jag har varit....Han ska se efter mig i morgon också.....Jag tycker synd om Robban som är ledsen. Motorn har havererat på bilen så den står på verkstad...Nu måste han åka buss men de passar inte med hans arbetstider så han är lite orolig nu....

Det är synd om Jacinto också för han har fått ett sår i trampdynan på ena framtassen. Robban har satt på honom en strumpa eftersom han inte kan låta bli att slicka på såret....Först försökte jag slita av honom strumpan men det fick jag inte...Det såg lite roligt ut när han gick omkring med den....förresten har Jacinto jagat efter en fluga och det hur länge som helst.....Han blir nästan arg när han inte får tag i den och han ger sig inte....jag fattade inte alls vad han höll på med men det gjorde Leo för han hjälpte Jacinto...Det såg verkligen lustigt ut när de båda rusade runt och hoppade efter flugan  ....men jag tror att den klarade sig....Matte säger att Jacinto har insektsfobi..Låter jobbigt...Det tänker inte jag få i alla fall.....


Vi ska gå och lägga oss lite tidigare idag säger matte för hon känner sig fortfarande helt stelfrusen och trött efter kursen. det blåste hårda kyliga vindar säger hon.....


Här sover jag gott....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar