torsdag 13 oktober 2011

Blev tvungen att åka till veterinären ändå....

Oj, oj, oj vad jag är trött.....Jag har varit med om mycket idag....

Jag vaknade klockan ett i natt och kände att jag behövde komma ut. Matte följde med förstås även om hon knappt kunde ta sig ur sängen. Hon gick jättekonstigt och sa ideligen, aj, aj, aj.Hon hade drabbats av ischias och en fruktansvärd ryggvärk sa hon...Matte blev lite orolig när hon såg att jag kissade flera gånger...... När vi kom in upptäckte hon att jag hade kissat på golvet både i hallen, i vardagsrummet och i köket så hon fick ställa sig att torka golven mitt i natten. Hon hann knappt blir klar förrän jag behövde gå ut igen. Jag var så kissnödig hela tiden.....Jag kunde faktiskt inte hålla mig när vi kom in igen heller så matte fick torka golven en gång till......Till slut somnade jag en stund. Matte hade lagt ut en madrass på golvet i hennes sovrum som jag fick ligga på för att inte bli kall....Golven är jättekalla nu.....

Ja, hur som helst så är jag lika dålig nu som innan jag började med medicinbehandlingen. Matte har inget förtroende för den veterinär vi var hos så hon ringde till en annan veterinär på Djurkliniken i Haninge i stället. Vi fick tid till klockan 14. Eftersom vi inte har någon bil måste vi åka kommunalt dit. Matte var lite orolig för det eftersom jag aldrig har gjort det och eftersom jag kissar så ofta.....

Innan vi åkte försökte matte ta ett urinprov på mig...Hon lyckades få några droppar men det mesta kom nog på hennes händer....

Och stackars Jacinto var jättedålig i magen idag, något som är mycket mycket ovanligt när det gäller honom...det bara sprutade ur honom när han var ute...Så matte blev lite orolig över att vi måste lämna honom ensam hemma men det var vi ju tvungna att göra.....

Matte pratade med sin dotter Carina som sa att hon kunde hämta oss inne i Nynäshamn eftersom hon hade en körning dit. Matte och jag gick till busshållplatsen och där stod det en massa folk som jag ville hälsa på men jag fick inte det för matte utan jag var tvungen att sitta still bredvid henne och bara titta på dom. Bussen kom och det var himla läskigt att gå på den. Matte lyfte upp mig så gott hon kunde. Hon hade jätteont i ryggen så det var inte lätt och bussen var fullproppad med folk så vi fick stå eller matte stod och jag fick sitta på golvet. Jag fick jättemycket beröm för att jag var så duktig...det var lika läskigt att gå av bussen men matte hjälpte mig då också.....

Sedan fick vi stå och vänta på Carina jättelänge. Det blåste stormvindar, stora grejer blåste omkring, jätteläbbigt var det men till slut kom hon i en ännu större buss. Carina lyfte in mig för det var flera trappsteg som jag inte gå upp för. Hon körde oss till djurkliniken. Där fick vi sitta i väntrummet och vänta ganska så länge.  Matte vägde mig också. Jag vägde 17 kg idag.....Där fanns en liten rottweilervalp som var lika gammal som jag är. Jag blir 13 veckor idag...Vi ville leka men det fick vi inte för våra trista mattar...Vi pratade jättemycket med varandra...Han var så himla söt.......

Väntar på min tur hos veterinären....


Äntligen blev det min tur men då var jag så trött så jag hade nästan somnat när veterinären ropade på mig......Hon hade ett ganska så kul bord som man kunde höja och sänka. Hon ville att jag skulle stå på det men se det ville inte jag. Matte fick kämpa för att få mig att stå medan veterinären skulle lyssna på mitt hjärta och sedan klämma och känna på min mage och sedan gjorde hon något läskigt. Hon tog tempen på mig och det var inte alls kul...Jag hade ingen feber. Den visade på 38,3 grader och det var ju bra.......Hon kollade på mina tänder också och hon sa att en tand satt lite konstigt men den kunde rätta till sig när jag blev äldre...märkligt......

Veterinären kollade på urinprovet och sa att jag hade massor av bakterier och vita blodkroppar och att urinblåsan var inflammerad. Hon skulle skicka iväg provet på odling och ringa till matte när det var klart. Jag får ingen medicin förrän provsvaret är klart så matte lär få torka golven många gånger ...När vi sitter inne hos veterinären ringer Robban på mattes mobil. Han är i Haninge så vi hade tur för han kunde hämta oss och köra oss till Västerhaninge och bussen hem så slapp vi en massa bussbyten och pendeltåg. Både matte och jag var så tacksamma....

Robban kom och oj, oj, oj vilken stor och hög bärgningsbil han kör. Han blev tvungen att lyfta upp mig jättehögt och det var knappt matte kunde ta sig upp med sin onda rygg.......Till slut kom vi på bussen som skulle ta oss hem. Det var lika läbbigt att gå på den här så matte fick hjälpa mig...När vi hade kommit halvvägs, efter cirka 20-25 minuter så förstod matte att jag hade blivit bajsnödig men vi kunde ju inte gå av för då hade vi fått vänta en timme på nästa buss så jag höll mig men det var svårt på slutet..Jag fick så mycket beröm av matte då jag hade varit så duktig under hela resan.......

Matte gick ut med Jacinto när vi kom hem sedan fick vi vår kvällsmat och sedan har jag sovit i ett par timmar...Nu väntar jag bara på kvällskexet.........

Matte är jättetrött. Hon har varit uppe sedan klockan ett i natt så hon hoppas att den här natten blir lugnare......Nu kollar hon på ishockey på TV. Hon hoppas att Djurgården slår Linköping och de leder just nu så vi får väl hoppas att det går vägen.......



Egentligen skulle matte ha varit på en föreläsning inne i Stockholm i kväll men den fick hon ju skippa eftersom veterinärbesöket har tagit större delen av dagen......och så vill hon inte lämna mig så länge....Snällt av henne.....

Och så sa veterinären att matte inte skulle begränsa mitt vatten utan det skulle stå framme på nätterna också...det är vikyigt att skölja systemet...och jag dricker jättemycket vatten......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar