onsdag 5 oktober 2011

Pipleksaker.....




Natten har varit lugn. Jag har sovit ända fram till 05.45. Det har nog inte hänt tidigare.....Tyvärr var ju matte trött i alla fall i morse. Hon hade haft ont i magen i natt och det berodde på alla bullar och annat kaffebröd som hon stoppade i sig igår. Hon är inte van att äta sånt. Dessutom käkade hon äppelpaj på det....Tur att jag inte fick någon kanelbulle verkar det som.....Jacinto och jag får ett var sitt kvällskex, Han får ett stort kex och jag ett mindre.., Jättegott verkligen......

Även fast jag har sovit bra i natt så är jag trött idag. Jag har sovit mer än vad jag brukar göra.....Dessutom har Robban som är ledig idag tagit med sig Jacinto för att han ska få en heldag med honom och få vara ute på lite roligare aktiviteter...Matte har inte hunnit med honom som hon brukar bara för att det går åt så mycket tid med mina kissproblem...Matte säger att Jacinto har en ängels tålamod. Hn anpassar sig så lätt åt situationen....

Dessutom får Jacinto beröm för att han inte gör minsta tillstymmelse till att sno min mat...Han är ett matvrak och matte fick lägga ner mycket tid i början på att han inte skulle sno Eros mat eftersom Eros aldrig sa ifrån och behövde sin mat själv ..Min mat har han aldrig försökt att ta och det ska han ha en eloge för......

För ett tag sedan hittade matte en massa gamla hundleksaker i förrådet som ingen hund har använt på åratal...Det visade sig vara pipleksaker fast det visste inte matte när hon gav mig dem......Först blev jag lite skraj när det lät så konstigt om leksaken men sedan tyckte jag att det var kul.......Men hör och häpna. Nu får jag inte ha dem längre....Matte säger att jag blir stressad av dem fast jag tror att det är mest hon som blir det.........Jag kan bli jättearg på pipandet ibland och jag blir argare och  argare och attackerar leksakerna ännu mer eller så rusar jag runt och piper i högan sky.... Jag överröstar både radio och TV:n så ingen hör någonting.....Matte säger att Jacinto får ont i huvudet av oljudet...Visst han har morrat och visat att han inte alls gillar när jag piper i närheten av honom...han är jättekänslig för höga ljud, stackarn........men ska jag behöva lida för det?????? Nu är det slutlekt med dom sakerna så jag hoppas att matte snart skaffar mig några andra lika roliga grejer......Visst jag gillar mina mjukisdjur men det är kul med omväxling.......

Mina pipleksaker som jag inte längre får ha....Bollen var roligast...Den pep som bara den...


När matte och jag var ute tidigare idag så mötte vi en tik och hennes matte. Jag skulle få hälsa men tiken morrade bara åt mig. Hennes matte sa att hon var lite skraj för valpar...så himla löjligt...Jag som är så snäll...Matte säger att det var en liten terrier av något slag......

Robban ringde till matte alldeles nyss. Hans bil har pajjat. Så blir det när man åker ifrån mig.....Han blev tvungen att ringa efter bärgning som han sitter och väntar på nu. Något han själv jobbar med på dagarna så nu vet han hur det känns att bli stående med trasig bil. Jag tycker att det är synd om Jacinto som är med honom men han skulle ju ut på äventyrligheter så nu har han väl fått så det räcker....Nu måste dom troligen åka buss hit hem om Robban inte får en hyrbil. Han har sån försäkring......

Min idol Jacinto



Nu ska jag vila en stund till. Fasiken vad trött jag är idag..Får ingen mat förrän klockan fem och det är ett tag kvar tills dess......och inte en enda kisspöl inne idag, inte ännu i alla fall.....Både matte och jag är glada för det.......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar