måndag 12 september 2011

Sankt Bernhardsvalpen Yana


Jag heter Yana och är jag en liten prinsessa.
Jag är född på kronprinsessan Victorias födelsedag, alltså den 14 juli 2011.

Jag är född på Båtsmans kennel i Norrtälje.


Jag och mina syskon. Här är vi sex veckor gamla


Jag hämtades av min nya matte i fredags och hon bor i Nynäshamnstrakten. När vi kom hem möttes jag av två stora hundar. Jag är ju så liten ännu så jag tyckte att de var stora men då skulle ni se mina föräldrar Piccolo och Wilma. De är riktigt stora båda två.

Jag gillade Jacinto meddetsamma. Vilken lugn och trygg hund...Eros verkar också lugn och trevlig men jag blev lite skraj för honom för han fick på sig en stor tratt runt huvudet när vi hade hälsat på varandra. Eros är sjuk och därför måste han ha den på sig men han ser lite läskig ut måste jag säga, åtminstone när han reser på sig. Han verkar i alla fall vara en jättesnäll hund.




Matte har två innekatter också och dom kommer båda två från samma kennel som jag. Iris verkar inte speciellt förtjust i mig. Det ser ut som om hon försöker reta och provocera mig men det går jag inte på. Jag är van vid katter så jag vänder bara ryggen åt henne och går därifrån. Jag har försökt att skälla på henne ett par gånger när hon stirrar på mig men det bryr hon sig inte om. Hon står bara kvar så då går jag därifrån. Man ska inte bråka med katter man vet aldrig vad de hittar på. Det tog ett helt dygn innan jag märkte att det fanns en katt till. Leo heter han. När han upptäckte att jag är en stillsam och klok valp så blev han plötsligt nyfiken på mig. Jag tror att vi kan bli riktiga kompisar faktiskt.

Iris och Leo

Jag kom ju till matte i fredags kväll. redan på lördag morgon skulle matte åka iväg och ha kurs i kantarellsök så då fick jag följa med. Ja, mattes son Robban skjutsade oss och var min "barnvakt" under kursen. Det var jättekul att titta på alla de andra hundarna och allting annat som hände runt omkring oss. Ja, jag sov långa stunder förstås. Vi hade en himla tur med vädret. Det var jätteskönt ute.....




På söndagen var det dags igen. Då fick Eros och Jacinto också följa med. Eros fick ha sitt täcke på sig i stället för tratten. Han har ett stort sår på kroppen som han inte får slicka på men inte kan låta bli. Eros är en duktig kantarellhund men han slapp jobba nu för han mår ju inte speciellt bra. Matte säger att han har cancer och inte har så himla långt kvar här på jorden och det tycker jag är himla tråkigt för han verkar vara supersnäll.







Idag är det måndag och det spöregnar ute. Ändå har jag varit ute och kissat och bajjat flera gånger. Min matte säger att jag är superduktig eftersom det inte har hänt en enda "olycka" här inne sedan jag kom hit. Jag brukar gny lite och sätter mig ibland vid ytterdörren så att matte ska fatta att det är dags.

När matte ska kasta bajspåsen i en latrinbehållare här intilll huset så har jag slutat att gå med henne dit. Onödigt tycker jag och går till dörren i stället och väntar på henne där. Hon kommer ju alltid tillbaka.....


Vi ska ta det lugnt idag säger matte och vem vill vara ute i det här vädret egentligen?????


http://www.favoritlistan.se/default.aspx?link=7602

Husdjur


gå ner i vikt snabbt


Blogglista.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar