söndag 19 februari 2012

Dum busschaufför......mycket trött....

Jag orkade inte blogga igår kväll när jag kom hem. Jag var så trött så jag somnade direkt. Jag fick följa med Robban till hans flickvän och hennes hund, Affro som löper just nu. Vi lekte en kort stund utanför huset när Robban och jag kom dit. Affro blev jätteglad när hon träffade mig När vi kom in hittade jag genast ett ben som jag låg och tuggade på länge och väl. Vi tog också en promenad men den var inte speciellt lång så jag fattar inte varför jag är så trött för det är jag fortfarande......

Vi åkte buss och pendeltåg dit och likaså hem sedan. Det var en jättedum kvinnlig busschaufför på ditvägen. När jag skulle kliva upp på bussen här hemma så bad Robban busschauffören att sänka bussen något för jag har svårt att kliva upp när det är högt eftersom jag har ont i mina ben. Chauffören var grinig och sa att det tänkte hon inte alls göra. Robban hjälpte mig upp trots att han är handikappad med sin onda och skadade hand som han inte kan använda.
Vi hinner inte mer än upp på bussen så rivstartar hon så vi höll på att flyga iväg och det var svårt att hålla balansen när vi skulle gå i gången. Vi satt oss i alla fall längst bak. Vid varje hållplats så tvärnitade hon så att jag kanade iväg på golvet. När det hände fjärde gången så till och med en dam trillade av sin stol så blev Robban förbannad. Han skällde ut chauffören och sa till henne att köra försiktigare. Det hade han inte med att göra fick han till svar...Då sa Robban att han skulle ringa till hennes arbetsgivare och tala om vilken olämplig förare hon är och så sa han namnet på bussföretaget som jag inte kommer ihåg vad det hette. Det tog skruv för hon hade väl aldrig räknat med att han skulle veta vilket bussbolag hon jobbade för. Nu körde hon mycket mer försiktigt resten av resan.....Hur skulle hon kunna veta att Robban har bärgat bussar dagligen och har full koll på bussföretagen och deras busssar?...Måste ha varit snopet för henne.....rätt åt henne tycker jag....

Idag har vi inte gått långa rundor. Det är jättehalt och slaskigt. Både jag och Jacinto har ont i benen och så är jag så himla trött. Jag sov hela natten och i stort sett hela dagen....Matte fick säga till mig flera gånger innan jag orkade gå till matskålen i morse. När hände det senast? ....Jag orkar inte ens jaga efter eller busa med katterna...


Är trött...


Leo och jag vilar på Robbans säng...


Matte säger att vi måste gå en rastrunda nu så jag blir väl så illa tvungen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar