torsdag 27 oktober 2011

Ska fortsätta med medicinen....

Matte ringde till djurkliniken i morse för att höra om jag kunde fortsätta med medicineringen? Hon tycker att jag har varit bättre i urinvägarna alldeles för kort tid för att avsluta med  sulfan...Nu var "min" veterinär på semester men en annan veterinär läste journalen och tyckte att jag skulle forsätta med tabletterna till på onsdag den 2 november då jag ska på återbesök. Om jag inte var helt frisk då så hade min veterinär skrivit att jag skulle ta ultraljud....Undrar vad det är för något?....Ja, ja, nu får jag fortsätta med de goda köttbullarna som matte stoppar medicinen i....hurra.....

Robban målar om ett rum hos oss....det är skittrist. Han har hållit på hela dagen men jag fick beröm för att jag inte stör honom....annorlunda är det med den nyfikna Iris som hela tiden kutar omkring där inne, är i vägen och lägger sig i......Det är bara tur att hon inte har en massa färg på sig.....

Och matte har tömt ett stort skåp i sitt sovrum som hon ska flytta in och ställa i vardagsrummet så fort Robban kan hjälpa henne....det är rörigt minst sagt......


Jacinto och jag har precis varit ute på en runda.....masssor av löv och vattenpölar som det var kul att gå i....



Väntar på kvällsmat men det dröjer en stund till.....ska vila ett tag tror jag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar