onsdag 12 oktober 2011

Jacinto är deppad.....

Jacinto skulle inte ha sin frukost idag heller. Han kom inte ens in till köket när matte ropade på honom. Annars brukar han vara där innan frukosten är klar.....Han fick senare sin frukost inne i ett rum och matte stängde dörren om honom. Då åt han upp maten.....Matte tror att han opponerar sig mot mig och mitt beteende. Jag är envis och påstridig och jag skäller på honom varenda morgon för att han bara ligger still och inte vill leka med mig....Varken matte eller Jacinto gillar att jag skäller men jag kan inte låta bli....Jag skäller på katterna, på Jacinto och på Robban när han är här hemma men jag skäller inte på matte för hon har sagt att jag inte får det......Mest skäller jag på morgnarna för jag vill sätta fart på allihop......men jag blir bara åthutad av matte.......Hon tycker att det låter så illa.......



Jag skällde ute idag också......Matte och jag mötte en liten hund som skällde och bjäbbade mot mig men då skällde jag tillbaka. Matte tyckte att det också var onödigt...Jag gjorde allt för att komma loss och springa mot den ilskna hunden men det fick jag inte utan matte sa att vi skulle gå vidare....Då möter vi en karl som drog en kvinna som satt i en rullstol. De stannade och ville prata med mig. Jag ville rusa fram och hälsa men matte sa att jag skulle sitta bredvid henne....Jag lydde henne och satte mig ner...Karln tyckte att jag var ganska så lydig.......och väldigt söt förstås.....


Nu ägnar matte lite mer tid åt Jacinto eftersom han verkar deppad och ur humör.....De är ute en längre stund efter min lunchrunda så att han ska få mer egentid med matte. Han vill inte leka med mig alls men det blir nog bättre när jag blir lite äldre säger matte...Vad hon nu menar med det?


Iris eviga kissande i mina bäddar fortsätter...Matte får bara tvätta och tvätta varenda dag...Hon börjar bli oerhört irriterad på Iris nu.....Man kan tro att Iris är en okastrerad hankatt i stället för en kastrerad honkatt, säger hon......


Min urinvägsinfektion verkar ha försvunnit. Matte har avbokat veterinärbesöket i morgon.....Skönt, tycker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar