torsdag 6 oktober 2011

12 veckor

Idag är jag 12 veckor gammal.......Undrar om jag blir firad då?




Matte säger att vi väntar med vaccinationen tills medicinbehandlingen är över och att jag förhoppningsvis är frisk då...Igår kissade jag inne två gånger så det går framåt men matte går ut med mig jättemånga gånger och jag kissar alltid då....

Jag har sovit bra i natt också. Hörde att Leo kutade runt i sovrummet så egentligen var det han som väckte både mig och matte vid halvfemsnåret   . Matte tog ut mig. Det  duggregnade och blåste. Vi somnade om och sov i en timme till ungefär och sedan gick vi ut igen……


Gårdagen blev inte som Robban hade planerat. Han åkte iväg med Jacinto för att de skulle ha en heldag ihop tillsammans med hans tjej och hennes hund ute i naturen. Bilen pajjar så han blir stående. Det är så illa så att han måste ringa bärgare…Jacinto fick gå hem till Robbans tjej som inte bodde så långt därifrån medan han väntade på  bärgaren som skulle transportera honom till Statoil och bilen till verkstad.....……Robban har en försäkring som gör att han får ha en hyrbil under tre dygn och det är ju bra för nu kunde han köpa mat till mig så att matte slipper det sedan...,.,


Afro och Jacinto


Jag väntade och väntade på Jacinto hela dagen. Till slut kom han hem  men då var det ganska så sent på kvällen. Jag märkte att han luktade annorlunda. Han hade tydligen träffat andra hundar...Jag ville nosa på honom men det ville inte han. Jacinto är trött sa matte. Till slut förstod jag att det var lika bra att låta honom vara för han blev bara arg på mig.....


Innan Robban åkte till jobbet i morse sa han att det luktade kattpiss i sängen igen. Iris hade varit i farten igen så att matte var tvungen att tvätta alla sängkläder igen. Hon hade  kissat i min bädd också......Matte blir "tokig" på Iris och hennes eviga pinkande.....Tvättmaskinen går för jämnan.....,

Vet inte vad vi ska hitta på för roligt idag? Det är inget vidare väder precis.....åtminstone tycker inte matte det.....Vi får väl se?...Först ska matte dammsuga som vanligt........Jag är inte rädd för dammsugaren men jag märker att Jacinto går undan så då gör jag det också.......

Nu ska jag vila en stund...Snart är det dags för lunch...Jag är så hungrig......

Har ätit och nu också varit ute och lekt med löven som blåser åt alla håll...Jättekul...Sedan gick matte och jag en liten koppelrunda men det var svårt att koncentrera sig när det blåste löv hela tiden runt omkring mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar