tisdag 8 november 2011

Piggare idag igen........soffhund...

Jag är mycket piggare idag igen. Jag väckte matte klockan halvfem ...Jag var kissnödig......Sedan fick jag vila tills frukosten serverades klockan sju men jag hann jaga katterna en stund i alla fall....

Vi gick en promenad innan matte åkte iväg till ICA. Hon var borta i två timmar. Under den tiden sov jag....

Efter min lunchpromenad så gick matte iväg med Jacinto på en lite längre runda.......När de kom hem låg jag i soffan. Det har jag aldrig gjort förut så matte blev förvånad när hon fick syn på mig.......Jag vet att det inte är hundförbud i soffan för Jacinto ligger där ibland. Matte har lagt dit ett lakan som skydd för vi hårar så mycket........Det var i alla fall jätteskönt att ligga där.....



Apropå hårar så använder matte en klädrulle på mig, en sådan som har tejp och som drar åt sig håren...Hon tyckte att den är perfekt för min päls åtminstone än så länge.........



På Jacinto använder matte en furminator..... Det ser ut som om halva hunden försvinner när matte använder den på honom. Han har jättetjock päls....



Nu ska jag käka kvällsmat och sedan går vi ut igen.........



Jag har inte kissat inne på jättemånga dagar nu....Hoppas att jag är frisk nu.......
       

1 kommentar:

  1. Det hoppas vi också!
    Det får verkligen vara slut på sjukdomar nu.
    Kram från storasyster Vinga med matte Jenny

    SvaraRadera