tisdag 1 november 2011

Skrämd av en stor tik.....och grannens lilla tik gillar inte mig....

Härom kvällen blev både matte och jag skrämda av en rottweilertik som plötsligt dök upp i buskaget bakom oss. Vi var inte alls beredda då hunden inte syntes i mörkret. Hon lät i alla fall inte så värst vänlig men hennes matte fick stopp på henne innan hon hann rusa ända fram till oss. Matte känner till hunden. Tiken  gillar Jacinto och har tidigare lekt med honom men hon har jättestor respekt för honom också. Däremot har hon inte varit så snäll mot en del andra hundar här i området....

Matte har märkt att jag är lite skraj nu när vi är ute och det är mörkt.. Jag spänner mig och mer vaksam efter denna incident. Visst det känns tryggt att matte är med och jag vill hålla mig i närheten av henne. Så fort jag har gjort mina toabestyr vill jag fort hem igen....

Idag har matte och jag varit ute flera gånger. Vi mötte grannens lilla tik. Hon lät inte glad när hon såg mig. Hennes matte säger att hon inte gillar valpar. Det var det värsta jag har hört!...Jag som är så snäll och bara vill leka......Matte och jag gick därifrån...Passar det inte så får det väl vara.....


Jag har lekt med Leo också men han gömmer sig ibland under sängen, fegis som han är. Han har märkt att jag inte kommer under den nu när jag har vuxit......Fattar han inte att han retar mig???

Det verkar också som om Iris helt har slutat att kissa i mina bäddar. Jätteskönt verkligen...Det luktade inte gott alls.....peppar, peppar, ta i trä som matte brukar säga....

Apropå bäddar så tycker matte att jag är ganska så rolig. När vi lägger oss för natten så ligger jag alltid på bädden i mattes sovrum. Vid cirka tvåtiden på natten brukar jag gå ut och lägga mig i bädden som står i hallen och på morgonen lägger jag mig i korgen i vardagsrummet. Där ligger oftast mina favoritleksaker...Ibland lägger jag mig i Jacintos stora biabädd när vi kommit in från morgonrundan. Ligger Jacinto där så skäller jag på honom och då går han alltid därifrån.....



I morgon ska jag åka till veterinären som ska kolla om det finns bakterier i urinen...Hoppas att jag är frisk.....Inga pölar inne i alla fall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar