söndag 13 november 2011

Trist, trist, trist....ensam hemma...

Matte vaknade i natt vid halvfyra-tiden av att jag grät och gnydde......Jag hade krupit in under sängen för att sova men kunde inte sedan komma fram igen.....Jag blev jätteledsen.......Matte säger att jag är alldeles för stor nu för att krypa under sängen....Vi gick ut så att jag fick kissa.......och sedan somnade vi om båda två men nu la jag mig i biabädden i hallen i stället......

Strax före sju vaknade vi igen..Vi gick morgonrundan. Jag haltade lite grann.....jag fick jag min frukost och en kort rastrunda igen innan matte åkte iväg till kursen i vardagslydnad....Jag fick inte följa med för att jag har ont i benet och att det skulle bli för kallt för mig att sitta och bara titta på nu när jag har haft en så långvarig urinvägsinfektion....:::Det är så råkallt väder sa matte........trist, trist, trist var det att se när matte, Robban och Jacinto gick iväg.........men jag höll tyst och visade inte att jag var besviken....

Jacinto tycker att det är så kul att få vara med på kursen...Han kan inte alltid vara "barnvakt" förstås....Han hade satt två hormonstinna hanhundar på plats på kursen hörde jag. De insåg snabbt att man inte bråkar för då säger han ifrån så att de fattar.....


Hur som helst så var jag ju inte helt ensam. Katterna var ju hemma också. Även om de inte är så mycket sällskap precis när dom sover så känns det tryggt att ha dem här........Radion var på också så det var ju inte helt tyst heller.....Matte har alltid radion på så det blir som ett sällskap för mig med......Jag la mig och sov i Jacintos biabädd. Därifrån ser jag också ytterdörren och märker om dom kommer hem....Till slut kom matte och jag blev så himla glad....Jag fick jättemycket beröm för att jag hade varit så duktig under tiden de var borta...det tog i alla fall närmare fyra timmar innan de var hemma igen.......Utanför väntade Jacinto och Robban på mig. Vi gick en promenad tillsammans....det var så himla kul med alla löv som blåste omkring och som jag försökte att fånga.......



Jacinto har varit trött nu i eftermiddag. Han är stel i bakpartiet och har svårt att resa sig också. Han har ju artros och det är ju inget vidare för honom vad jag förstår..........




Jag fick sista sulfamedicinen nu till kvällsmaten. Peppar, peppar, ta i trä men hoppas nu att jag är frisk från bakterierna.....Matte trodde att det var på tisdag som jag skulle till veterinären men det är inte förrän på onsdag...Då ska jag lämna ett nytt urinprov.......

Nu är jag faktiskt trött. Det har varit jobbigt att vara ensam så länge...Ska sova medan jag väntar på kvällskexet.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar