onsdag 9 november 2011

Retsamma fåglar.......avmaskningsmedel......

Jag vaknade halvsex i morse. Marken var vit av frost...Jättekul tyckte jag men matte frös. Hon hade bara pyjamas och en tröja på sig så jag fick inte vara ute så länge.....Fick min frukost vid sju, vi gick ut igen och då var det nollgradigt men då hade matte lite mer kläder på sig så vi var ute lite längre denna gång.....

Innan jag skulle få lunchen gick vi en längre runda. På en gräsmatta fanns en massa fåglar som jag ville jaga efter men det gick inte för jag var kopplad...De retsamma fåglarna brydde sig inte ett skvatt om mig. Jag blev faktiskt lite irriterad på att jag inte fick springa fram till dem så då skällde jag på dem i stället men de fortsatte bara att spatsera omkring..... Tror faktiskt att de retade mig med flit.....en annan dag ska jag ta dem......


Från dagens promenad vid lunchtid....


Väl hemma fick jag min lunch men matte hade mixtrat med den märkte jag. Hon lurade i mig avmaskningsmedel som hon hade blandat i maten......Jag åt upp alltihop för jag var hungrig men jag var faktiskt lite misstänksam först.......


Matte har haft en massa skrivarbeten att utföra nu i eftermiddag så det har faktiskt varit lite trist ...Jacinto vill inte leka och katterna sover bara......Nu ska jag också ta en tupplur medan jag väntar på kvällsmaten......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar