tisdag 22 november 2011

Är piggare idag......tränat "stanna"

Idag har jag varit mycket piggare. Vaknade tidigt vid femsnåret och gick då ut på toa......Försökte få liv i Jacinto men han var inte alls intresserad...Han morrade åt mig....Lika bra att han fick ligga i fred....Fick syn på katterna, skällde lite på dem...De satte fart och jag efter dem...Iris gillar inte alls att jag jagar henne men Leo verkar gilla det.....Apropå Leo så glömde matte bort att han fyllde tre år i lördags. I morgon ska matte köpa något riktigt gott till Leo. Han är ett riktigt matvrak och god mat är nog det han helst vill ha....

Käkade frukost, ut igen...sedan sov jag ett tag.....Matte bakade muffins men dom har jag inte fått smaka på.......luktade gott gjorde det i alla fall.....

Matte och jag gick en lite längre promenad idag. Jag hade velat att Jacinto skulle ha följt med men matte säger att det är bättre att vi går ensamma ....Jag blir alltför beroende av Jacinto annars, säger hon...Vad spelar det för roll?...Jag gillar honom jättemycket.... Hur som helst så tränade vi "stanna" också..Hur löjligt som helst tycker jag...Vi går och sedan ska man plötsligt stanna, vi går igen och så "stanna", alltså vet inte hur många gånger jag fick stanna....men jag var duktig sa matte....Hon tycker att jag går fint i kopplet nu också....förut ville jag gärna bita och slita  i kopplet om jag fick tillfälle.....



Jag har ätit kvällsmat och varit ute igen.....Nu ska jag vila  en stund på mattes säng.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar