onsdag 16 november 2011

Fortfarande bakterier...ultraljud...vaccinering....

När matte skulle ta urinprov på mig i morse så blev jag skrämd av något ljud så urinen hamnade på matte i stället men efter en stund kissade jag igen och då kunde matte fånga upp lite i skålen.....Jag tycker faktiskt att det är lite läskigt att vara ute i mörkret...Det är så många konstiga ljud och skuggor....

Förresten är matte jätteförkyld och kan knappt prata....Hon gick och la sig när vi kom in och vaknade inte förrän halvåtta...Då var både jag och katterna jättehungriga men vi fick ändå vänta tills Jacinto hade gått sin runda innan vi äntligen fick äta....


Förutom några rastrundor så har jag sovit mesta tiden fram tills vi skulle åka till veterinären. Vi åkte vid halvtvåtiden och Robban skjutsade oss för han har nattpass idag...Först blev jag något irriterad över att sitta stilla i väntrummet och inte få göra någonting där. Jo, jag fick väga mig och nu väger jag redan 29,5 kg.......Det kom massor av hundar och katter men jag fick inte hälsa på någon trots att en stor och mycket vacker schäferhane ville hälsa på mig ......Mittemot mig satt en vit katt i en bur och bara glodde på mig och det gillade jag inte riktigt...........Till slut var det min tur i alla fall. Jag blev jätteglad när jag fick träffa min veterinär. Hon är jättesnäll.....men hon sa att det var bakterier o vita blodkroppar kvar i urinen även om det inte alls var lika mycket som tidigare....och hon klämde och kände på mig precis som förut...Hon ville se om jag hade ont någonstans sa hon men det hade jag inte......

Sedan gick vi till ett annat rum och där lyfte Robban upp mig och la mig på rygg på en konstig brits...Veterinären tog ultraljud på mig och det kändes ju ingenting så jag låg jättestilla...Hon såg inga konstigheter utan allt såg bra ut men sedan tog hon en spruta och sög upp urin från urinröret...Jag lovar att det var inte alls skönt........men veterinären tyckte att jag var jätteduktig så när jag kom ner på golvet igen så fick jag en godisbit av henne.....

Nu ska båda urinproven stå på odling över natten och så ska veterinären ringa till matte i morgon och ge svar på proven ...eventuellt måste jag äta mer medicin.....

Jovisst ja, jag fick en spruta i nacken också. Det var vaccineringen men den kändes ingenting....


Nu är jag mätt och trött så nu ska jag sova en stund.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar