torsdag 10 november 2011

Massor av mask........hälta....orolig matte.....

Tyvärr var jag tvungen att väcka matte klockan två i natt för jag måste ut och kissa......Vi somnade om båda två och jag sov till halvsju......Fick min frukost vid sju som vanligt och efter den gick vi ut för toabestyr.....Oj, oj, oj, jag hade massor av mask i avföringen...Jag bajjade två gånger och det var lika mycket mask båda gångerna......Matte avmaskade mig ju igår.......

Egentligen skulle jag ju ha avmaskats vid 11 veckors ålder men på grund av min urinvägsinfektion och antibiotikabehandling tyckte veterinären att vi skulle skjuta upp avmaskningen så nu har maskarna härjat fritt i magen på mig......Matte har misstänkt att jag har mask. Hon kan inte riktigt förklara hur hon har sett det för ingen annan har trott på henne. Hon är glad att hon litade på sin magkänsla och avmaskade mig....

När vi var ute vid lunchtid så bajjade jag igen och det fanns mask i avföringen då också.....

Eftersom jag har så mycket mask måste jag avmaskas om två veckor igen säger matte....Först var matte rädd att hon skulle behöva avmaska Jacinto och katterna också men spolmask smittar inte till de andra djuren sa sköterskan på djurkliniken som matte pratade med......

Nu är det lite ovisst om jag får vaccineras på tisdag men matte vill att jag gör det...Jag är ju i alla fall 16 veckor gammal och vaccineringen skulle ha gjorts när jag var 12 veckor.......Vi får höra vad veterinären säger...

Men matte är mycket mer orolig för mitt högra framben....Helt plötsligt började jag halta jättemycket nu på eftermiddagen...Matte tyckte att jag hade varit ovanligt lugn efter lunchpromenaden. När hon kom hem med Jacinto efter en promenad med honom så brukar jag alltid välkomna dem i dörren men nu låg jag kvar vid altandörren. Sakta gick jag emot dem när matte kallade på mig och då såg hon hur jag haltade....Jag kunde knappt gå ut och kissa....

Här ligger jag innanför altandörren och väntar på matte och Jacinto idag


Självklart blir min matte orolig. Hon har förlorat två unga SanktBernhards-hundar, Oden och Hero just på grund av superdåliga armbågar.......så nu lär jag bli röntgad på tisdag också......

Matte funderar på om jag kan ha tagit mig upp på hennes säng som jag lyckades med igår och kanske gjort illa mig när jag skulle ner igen för det är ganska så högt från sängen till golvet......

Lyckades ta mig upp på mattes säng för första gången igår....



Nu ska jag få kvällsmat och sedan måste jag ut på toa igen men jag har jättesvårt för att gå.......Det lär inte bli någon längre runda utan jag får bara rasta här utanför huset......







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar