söndag 27 november 2011

En så skittrist helg.....

Jag bloggade aldrig igår för det hände absolut ingenting. Det var en jättetrist dag för matte var borta nästan hela dagen. Hon var hos sin brorson som hade "välkommen-till-världen"-mottagning. Brorsonen hade fått sitt första barn, en liten flicka och det var extra roligt att det var en flicka för det är mest pojkar i släkten säger matte.......

Hur som helst hade Jacinto och jag det skittrist....Jacinto rev upp alla sängkläder i sängen som Robban brukar sova i....Iris pinkade både i min korg och i Jacintos biabädd......så när matte äntligen kom hem fick hon ta reda på allt som måste tvättas....Nu har Iris pinkat i bäddarna i flera dar....Vi trodde att hon hade slutat med det eftersom hon inte har gjort det på ett tag men vi misstog oss........Den katten går mig nästan på nerverna......

Här ligger Iris utsträckt och sover min korg.......Varför kissar hon i den nu då?



Jag fick jättemycket beröm av matte. Trots att jag var ensam i så många timmar så hade jag inte kissat på mig.......

Inte blev den här dagen mycket roligare....Jag och Jacinto fick inte följa med till kursen i vardagslydnad...Matte ville inte att jag skulle anstränga mina ben eftersom jag har haltat i några dagar...dessutom regnade det rejält när matte gick till bussen........Jacinto blev jätteledsen för att han inte fick följa med för han fattade vart matte skulle åka..........så nu rev han upp sängkläderna igen så de låg i en enda hög....

Det var avslutning på kursen men det var bara hälften av hundarna som var med sa matte. Ett par hade giltiga skäl till att de inte kom men de andra ville väl inte ut i regnet....jo hundarna ville nog det men det brukar vara lite si och så med hundägarna, säger matte.......men tji fick dom för det slutade att regna när kursen startade och det var uppehåll förutom några droppar under hela kursen.......och dessutom missade hundarna som inte var med sina godispåsar som matte ger vid avslutningen på en kurs i vardagslydnad. Desto bättre för de deltagande hundarna för matte ville inte ta hem de godispåsar som var kvar så de som var där fick dubbla goddispåsar i stället och det blev de förstås jätteglada för.....

Afro, Tequila och Ozzy


Eftersom Jacinto och jag inte var med på kursen så fick vi inte heller några godispåsar.....Min matte brukar aldrig ge oss godis överhuvudtaget....snålt tycker jag.....men eftersom vi har varit så duktiga i helgen så ska vi få något riktigt gott i kväll säger hon...Jag undrar så vad vi ska få?..Jag har ju inte direkt någon aptit men om matte ger mig något riktigt gott så kan jag nog inte motstå det......så nu är det bara att vänta .........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar