onsdag 2 november 2011

Har varit hos veterinären idag....

Nu är jag riktigt trött. Det tar på krafterna att åka till veterinären trots att Robban skjutsade oss. Tyvärr fanns det massor av bakterier kvar i urinprovet så nu måste jag fortsätta med sulfan och då med en starkare dos eftersom jag har vuxit jättemycket den senaste tiden. Jag väger 25,5 kg nu. Jag ska äta medicinen fram till och med den 13 november och sedan ska jag vara hos veterinären med ett nytt urinprov den 16 november och då ska jag förhoppningsvis vaccineras också........


Veterinären tyckte att matte kunde avmaska mig nu men med ett milt avmaskningsmedel som Banminth trots att jag fortfarande har bakterier kvar. För ska jag vaccineras bör jag avmaskas veckan innan först.....

De tog tempen på mig också men den var normal, 38,7......och så klämde, böjde och kände veterinären på mina ben. Matte har sett att jag ibland har svårt för att resa mig upp med bakbenen när jag har legat en stund och nu såg veterinären det också för jag somnade medan hon kollade på urinprovet. Det tog sin lilla tid innan jag kunde få med mig bakpartiet när jag skulle resa mig upp.....Hon tyckte att de borde ta en röntgen för säkerhets skull så det blir kanske gjort nästa gång om jag fortfarande har samma svårigheter då...

Alla på djurkliniken tycker att jag är jättefin...."en så glad och trevlig hund" säger de....Det fanns en massa andra hundar där som jag gärna hade velat hälsa på men det fick jag inte....sedan var det en hund, en dvärgschnauzer som förde ett herrans liv. Den skällde och gläfsade i ett...jag svarade emot men matte tyckte inte om det förstås.......

Robban och jag i väntrummet

Nu måste jag sova en stund. Har precis ätit kvällsmat och varit ute och rastat.......är dötrött....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar