måndag 28 november 2011

Har spytt idag.....haltar

Ja, den här dagen har inte varit mycket roligare än vad helgen var.....Matte åkte iväg till datorkursen och var borta i tre timmar......Jag sov när hon kom hem så jag märkte först inte att hon kom.....Vi tog en promenad och herregud så det blåste...Vi mötte den lilla grannhunden, en lhasa apso som inte gillar mig...Hon skällde och morrade men jag gick bara åt andra hållet och låtsades inte se henne....Hon ska snart flytta härifrån och då slipper jag höra hennes argsinta morrande.....skönt verkligen för jag har lite svårt att låta bli att svara emot även om det gick idag.......

Sedan gick matte en långpromenad med Jacinto. Då gick jag och la mig i soffan och vilade tills de kom tillbaka.......

Senare på eftermiddagen la jag mig på mattes säng och rätt som det var så spydde jag massor. Det bara kom utan vidare så jag hann inte reagera......Nu måste matte tvätta överkastet men tvättmaskinen är redan full med lakan och handdukar som jag har haft i mina bäddar och som Iris har pinkat på....Tvättmaskinen går för runt för jämnan, mest på grund av katten faktiskt....


Matte är orolig för mina framben...Jag haltar till och från så nu ska matte boka tid hos veterinären för koll.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar