söndag 6 november 2011

Varit med på vardagslydnad.......jättekul....

Jag är dötrött efter en jätterolig dag....Jag och Jacinto var med när matte hade kurs i vardagslydnad idag. Elva hundar deltar förutom vi två då så vi blev tretton stycken. Det är både små och stora hundar  och många olika raser. Det var första gången som jag var med och det var jättekul även om jag inte fick busa med de andra. Jacinto tyckte också att det var kul. Han är så lugn och duktig och cool. Det var en rottis som morrade åt honom men han brydde sig inte utan vände sig bara om......medan jag skällde på hunden men jag skällde bara till ett par gånger sen fick det vara nog.....

Först tränade vi koppelträning och hundmöten. Vi skulle gå fint i kopplet alltså och vi fick inte hälsa på eller dra mot någon annan hund...och sedan så tränade vi "stanna". Rätt som det var när vi gick sa matte "stanna" och då skulle vi bara stanna helt tvärt och så gick vi igen och så kom det plötsligt "stanna" igen....så höll vi på en stund..Lite marigt men jag klarade det bra trots att jag så gärna skulle vilja hälsa på alla hundar i stället.......Jag var inte med på alla övningar men på hälsaträningen var jag med. Vi skulle sitta fint bredvid föraren när vi hälsade på en person och det klarade jag galant......

Stundtals satt jag bredvid och kollade på när Jacinto och de andra tränade.....Matte tycker att jag var jätteduktig. Ja, jag är lite stolt faktiskt....Det var ju i alla fall första gången jag var med på en kurs.......Jag längtar redan till nästa söndag.....

Här har vi kort rast
Robban o Jacinto, Carina (mattes dotter) och Nicklas (barnbarn) med hunden Maja
och så sitter jag hos Nicklas kompis och vilar

Nicklas och jag

Carina och Maja

Freja (bullmastiff), Billy (golden/tollare) och Penny (cavalier)






............men nu är jag trött. Jag har ätit kvällsmat och gått en rastrunda efter den men jag känner nu att jag måste sova igen......


Iris har lagt beslag på min korg men hon får gärna ligga i den. Jag har ju två andra bäddar att sova i.....


Iris, helt utslagen i min korg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar