lördag 5 november 2011

Har varit på kyrkogården.......trappträning....dötrött...

Nu är jag riktigt trött. Det har varit en mycket händelserik dag......

Jacinto och jag fick följa med matte och Robban till Skogskyrkogården...Matte skulle dekorera och tända ljus på hennes föräldrars grav.......Där var så mycket folk och även många andra hundar. Jag ville helst springa fram och hälsa på alla vi mötte men det fick jag förstås inte.......Det var ju en bit att gå från parkeringsplatsen och mycket roligt att titta på så jag hade lite svårt för att gå fint bredvid matte. Samtidigt ville jag ju också hänga på Jacinto som gick med Robban och oftast då före mig......


När vi gick ut från kyrkogården köpte matte varmkorv av en gubbe.....Jacinto och jag fick också korv. Det var jättegott...Jag har aldrig ätit det förut......

Sedan åkte vi till Robbans tjej och fikade. Där träffade jag hennes hund, en söt tik som heter Afro...Först blev hon nog lite "skraj" för mig men det gick fort över. Hon märkte att jag inte var så farlig...Vi fick leka en liten stund ute innan vi gick in. När vi väl var inne så pussades vi mest.....

När vi skulle åka hem fick jag lite trappträning. Jag ville först inte gå nerför trappan. Tyckte att den såg läskig ut men efter en viss övertalning så lyckades jag försiktigt gå ner för alla trappstegen. Tycker själv att det var modigt gjort....

Bilresan både till kyrkogården och sedan hem var lite jobbig. Jacinto tycker att det är jobbigt att åka bil. Robbans bil är ju trasig så han har fått låna en folkabuss. Den är ju ganska rymlig men ändå har Jacinto svårt för att vara instängd i mindre utrymmen. Meningen var att Jacinto skulle kunna ligga på mittensätet men han var inte still en sekund. Han flåsade och for ständigt upp och ner. Nu höll ju matte i hans koppel så han kom inte långt men det var jobbigt ändå. Matte och jag satt längst bak och jag fick jättemycket beröm för jag var så lugn och stilla hela tiden.......


Jag har sovit mesta tiden sedan vi kom hem....

helt utslagen efter dagens bravader...


Jo, jag käkade kvällsmat förstås och gick en rastrunda efter maten men nu måste jag sova igen......Det tog på krafterna idag ....men kul var det......
och i morgon ska jag på nya äventyr.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar