lördag 12 november 2011

Är piggare....haltar mindre

Idag har jag varit mycket piggare.....Jag haltar inte lika mycket.....Började dagen med att jaga katterna efter morgonrundan.......Leo tycker nog att det är ganska så kul för han hoppar ner framför mig och sedan sticker han iväg när jag försöker få fatt i honom.......Iris tycker inte att det är lika roligt har jag märkt....Matte försöker få mig att sluta med kattjakterna men så fort jag får tillfälle så kan jag inte låta bli.....

Vi har bara gått kortare rundor idag. Jag har mycket spring i benen och har svårt för att gå fint. Matte kallade mig för hoppetossa idag för jag hoppade och studsade fram på gräsmattorna. Hon vill att jag ska ta det försiktigt och inte överanstränga mig med tanke på min hälta........

Jag har ätit kvällsmat och varit ute efter den....Hade tänkt sova en stund men matte ska dammsuga så då får jag vänta....Jag är inte rädd för dammsugaren men den för ett himla oväsen. Jacinto och Leo tycker inte alls om när matte dammsuger...De flyttar sig snabbt från rum till rum....

I morgon har matte kurs i vardagslydnad igen men det är tveksamt om jag får följa med. Skulle verkligen vara trist om jag inte får det........

Några hundar från kursen, Billy, Freja, Tequila, Nadja





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar