fredag 18 november 2011

Är frisk från urinvägsinfektionen.....är både glad och ledsen....

Inte förrän vid tvåtiden ringde veterinären om provsvaren och det var glädjande besked hon hade. I urinprovet som hon tog genom buken in i urinblåsan fanns inga bakterier. Bakterierna i det andra urinprovet beror på att jag har vaginit som betyder att det är inflammerat i vagina. Det drabbar främst  unga tikar innan de löpt första gången. Det gäller bara att hålla rent. Matte tänker smörja med naturell yogurt också.....Jätteskönt att höra att urinvägsinfektionen är över...Jag känner ju att jag har blivit mycket bättre. Behöver inte alls kissa så ofta.....trött är jag förstås men det är jag för att jag har varit sjuk så länge sa veterinären....Jag behöver sömnen nu....Dessutom växer jag ju mycket....

Matte säger att hon ska lägga på mattor på golven igen nu när jag är bra. Det är så himla kallt på golven här så hon hoppas att det blir lite varmare med mattorna.

Visst är jag glad över att jag är frisk men jag är ledsen över att Jacinto inte är hemma. Han har följt med Robban till hans flickvän och de kommer inte hem förrän i morgon kväll säger matte....Jag satt faktiskt i en hel timme och tittade ut vid altandörren för att se om Jacinto skulle komma tillbaka men det gjorde han ju inte.....Jag saknar honom jättemycket....Matte säger att det är nyttigt för mig att vara ensam.....vad sjutton menar hon med det?....Jag blir bara ledsen. Har inte ens lust att jaga efter katterna....

Nej, nu tänker jag sova.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar