torsdag 3 november 2011

Matte tycker att jag har varit jobbig idag....

Jag väckte matte klockan tre i natt. Hon trodde förstås att jag behövde gå ut så hon steg upp men jag lurade henne igen. Jag la mig i biabädden i hallen i stället....Sedan väckte jag henne strax efter fem för då var jag verkligen nödig......Vi har varit uppe sedan dess och matte tycker att jag har varit jättejobbig idag....Jag har skällt och skällt och skällt igen och igen och igen mest hela dagen.... ....Matte säger att skällandet går henne på nerverna...Vad jag har skällt på? På Jacinto förstås som inte vill leka med mig. Han ligger bara och glor.....och så på Leo som springer och gömmer sig stup i ett. Jag tror att han gillar när jag jagar efter honom..... och så även på Iris som är en riktig retsticka........

Jag brukar vila efter morgonrundan och frukosten men jag har inte gjort det idag...Det har varit full fart på mig hela tiden både ute och inne.



Matte var tvungen att åka in till apoteket i Nynäs för att hämta min medicin. Hon var borta i cirka två timmar. Bussarna går ju inte så ofta här...Under tiden hade jag kissat på mig inne i vardagsrummet trots att matte rastade mig innan hon åkte........När hon kom gick vi en lite längre promenad innan jag fick min lunch........

Vi mötte den lilla tiken som inte gillar valpar. Matte säger att det är en lhasa apso...Hur som helst ville jag hälsa på tiken och det såg ut som om hon också ville det. Hon gick sakta fram mot mig och när jag skulle nosa på henne så nöp hon till mig över nosen...Jag blev helt paff........Vilken otrevlig tik. Jag som är så snäll och bara vill väl........Hörde att dom skulle flytta härifrån och det får de gärna göra för mig.....

Jag var inte så samarbetsvillig när vi skulle träna idag. Jag är envis men det är matte också så det brukar vara bäst att till slut göra som hon säger........

Nu är jag trött och måste vila innan det är dags för kvällsmaten......




När matte ställde ner matskålen nu i kväll rörde jag inte en fena. I vanliga fall brukar jag rusa fram till matte och sätta mig vid hennes sida, titta henne i ögonen och hon säger då  "varsågod" och då rusar jag fram till matskålen men inte i kväll inte. Jag ville inte ha någon mat...Matte undrade vad som var fatt? Hon blev nog lite orolig tror jag....Det har aldrig hänt tidigare..... Hon gick ut med mig i stället medan Jacinto käkade sin mat. Jag var inte speciellt nödig heller men vi gick en liten runda. När Jacinto har ätit klart brukar jag få springa fram och kolla om han har lämnat något åt mig. Oftast är det renslickat förstås....Nu lurade matte mig i kväll...När vi kom in tog hon upp Jacintos matskål. Hon hällde i min mat i Jacintos skål utan att jag märkte det och så ställde hon ner skålen på golvet....Jag var förstås nyfiken som vanligt så matte sa "varsågod" och jag rusade fram och åt förstås .....Matte gick ut med Jacinto. När de kom in hade jag ätit upp all mat men det var inte snällt av matte att lura mig så tycker jag.....fast jag brukar ju lura matte ibland förstås.....

Nu är jag mätt och belåten men matte tycker inte att hon känner igen mig riktigt idag.......Hon tycker att jag verkar orolig och ha svårt för att koppla av.......Det ser ut som om det kryper i kroppen på dig säger matte......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar