torsdag 24 november 2011

Matvägrar...

I morse vägrade jag att äta frukosten. Matte försökte få mig att äta men jag tog bara två tuggor......Matte hade blandat i avmaskningsmedel så av den anledningen ville hon att jag skulle äta...Inte ens när matte la i lite av den goda korven ville jag ha något. Jag gick in och la mig i soffan i stället....Matte lät mig sova ett tag..........


Sedan gick vi en längre promenad innan matte försökte få mig att äta igen...Nu hade hon lagt i lite nötfärs och hällt på lite buljong på maten för att det skulle lukta gott så efter många om och men käkade jag upp alltihop....Matte blev jätteglad....Det hade i och för sig gått ett par timmar och promenaden gjorde att jag fick lite matlust......Matte säger att hon inte är van vid hundar som matstrejkar så hon blir nog lite orolig....Lunchen har jag hoppat över för länge sedan....men nu i kväll var jag jättehungrig och åt upp allt utan några som helst svårigheter......och slickade även rent Jacintos skål....

Bara för att jag trilskades så med frukosten fick matte ändra sina planer. Hon skulle ha åkt till ICA med tiobussen men då kom vi precis in från promenaden så då hann hon inte........I stället åkte matte med tvåbussen för att handla inför helgen.....Hon är så upptagen i veckoslutet så hon hinner inte handla då....I morgon ska det storstädas säger matte...på lördag ska matte och Robban på dop eller rättare sagt till en "välkommen till världen"-tillställning......och på söndag har matte avslutning på vardagslydnadskursen...Jag vet inte om jag får följa med men det visar sig väl........


paus i kursen - Jacinto, Maja och jag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar