söndag 8 januari 2012

Träning inomhus...får inte jaga Iris.....

Matte fick sova en halvtimme längre idag innan jag väckte henne för att jag behövde gå ut.....ja, sedan fick Jacinto sin morgonrunda också förstås innan de vanliga morgonbestyren var avklarade......

Matte fick ett tips av vänner på nätet igår när det gäller mobilen som inte funkade och vips nu har den funkat ända sedan dess, peppar, peppar som matte säger.....Nu håller vi tassarna för att det fortsätter så.....

Idag har det faktiskt inte hänt så mycket...Vi har gått våra promenader på halkiga gångvägar...Jag har mest tränat inomhus idag...Leo och jag har lekt kurragömma....sedan har jag jagat Iris men det fick jag inte för matte så då blev jag tillsagd att sitta stilla en stund och det var ju inte kul alls för Iris retade mig så in i bomben när hon strök förbi mig för att sedan hoppa upp på fönsterbrädan där hon låg och glodde på mig....Alltså, jag retar mig på den katten.......




Matte hade lagt i lite spagetti i min kvällsmat idag. Jag har aldrig ätit det förut men det var supergott. Du får bara lite för du har så ömtålig mage sa matte men jag tror att jag hade tålt mycket mycket mer, åtminstone lika mycket som Jacinto fick men matte ville inte chansa sa hon.....

Efter kvällsmaten skulle jag rastas. Så fort vi kom utanför dörren började jag skälla hej vilt omkring mig. Matte fattade ingenting för det fanns absolut ingenting att skälla på sa hon....och det fanns det väl inte heller men det kunde ju ha gjort det..Jag gillar ju inte mörkret.....Det är nog fullmånen som gör att du ser spöken sa matte......

Nä, nu ska jag vila medan jag väntar på kvällskexet men det är nog ett par timmar kvar tills jag får det......Jacinto och jag ska nog gå en runda innan dess.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar