tisdag 31 januari 2012

Matte irriterad....

Jag orkade inte blogga igår för matte kom hem så sent från Stockholm där hon hade varit på akupunkturbehandling. Allting blev försenat. Jag brukar blogga efter kvällsmaten men den fick vi jättesent och efter den blev jag jättetrött.....

Robban var ledig igår och hemma hos oss så att vi fick komma ut under dagen men han gjorde minsann inte i ordning någon kvällsmat åt oss fast han gjorde det åt katterna......Trodde aldrig att matte skulle komma men till slut gjorde hon det i alla fall......då var jag döhungrig och det var Jacinto också......

Matte har varit smått irriterad hela dagen för mobilen funkar inte. Hon har ingen nätkontakt så det går varken att ta emot samtal och inte ringa ut och felet har varit hela dagen. Inte har hon fått något svar från Telia heller som hun har mailat till.....Matte väntar ett par viktiga samtal, bland annat från Bagarmossens djursjukhus angående mig och operationen....

Matte är också irriterad  över att det är så kallt här. Det är bara 18 grader och golven är minst sagt svinkalla och hyresvärden bryr sig inte. Det finns ingen värme på elementen alls.. Varken jag eller Jacinto vill ligga på golven och matte fryser fast hon har massor av kläder på sig. Det är inte alls bra för värken som hon lider av, ja jag tycker att Jacinto också har blivit mycket stelare de sista dagarna....



Äntligen kom varorna från Foderbilen som matte beställde i förra veckan. Det var nästan kris för kattsanden var slut i katternas toalådor. Även om Iris fortfarande pinkar i mina bäddar så behöver ju Leo gå på toa. Han är duktig den katten......Iris bajjar i lådan men sedan går hon och kissar i någon av mina bäddar. Tvättmaskinen är på jämt tycker jag......

Idag hittade matte en sele som hon hade köpt för länge sedan till Jacinto men som han aldrig har använt. Jag fick prova den när jag var ute. Först undrade jag vad det var för konstig grej matte skulle sätta på mig men så fort jag hade kommit utanför dörren så hade jag glömt bort den....Matte och jag gick ner på ängen. Där var massor av snö som jag sprang i...Det var verkligen jättekul...Vi tränade mest inkallning och det är jag jätteduktig på säger matte.......När vi gick hem så halkade jag på vägen, benen bara for undan under mig. Kunde knappt ta mig upp igen. Det var snorhalt...Matte höll nästan på att ramla hon också....Hur som helst kom vi hem till slut fast jag hade kunnat stanna ute mycket längre....men Jacinto behövde också få komma ut och röra på sig.......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar