söndag 1 januari 2012

Nyårsafton över.....ingen hälta på två veckor...

Igår, på nyårsafton fick Jacinto och jag rasa av oss ordentligt på förmiddagen innan nyårsfirandet i området satte igång......Vi hade jättekul. Jacinto hittade en jättefin pinne som jag ville ta ifrån honom och till slut lyckades jag...åh, vad lycklig jag blev......

Robban håller i oss för det kommer en bil som ska köra förbi.....

Den där pinnen ska jag sno......till slut lyckades jag faktiskt...

Sedan åkte Robban till sin tjej och matte åkte till ICA för att handla lite......När hon kom hem tog hon ut Jacinto så att han skulle få göra ifrån sig men just när han hade kissat så började det smälla runt omkring så Jacinto blev jätterädd. Han vände och ville bara hem igen.....Jag fick också gå en kort rastrunda men då var det tyst ute.......men när matte skulle rasta mig nästa gång så bröt rena helvetet löst. Jag kissade men sedan ville jag inte vara ute längre...likadant var det vid åttatiden på kvällen. Jag kissade utanför huset men sedan ville jag bara in....guud vad det smällde överallt.......så sedan gick jag inte ut fler gånger och inte Jacinto heller inte förrän klockan halvsju i morse....Då var vi jättenödiga...Tack o lov var det lugnt och tyst ute då.......Matte tyckte att det var synd att vi skulle behöva hålla oss så länge men hellre det än att vara ute i sådant oväsen....

Jacinto la sig i duschrummet och där låg han mest hela kvällen o natten. Jag la mig i soffan och matte satt bredvid mig och kollade på TV samtidigt som jag fick lite massage av henne. Det var skönt även om jag inte kunde koppla av helt på grund av alla smällar utanför huset. Ibland var det jätteläskigt men jag kände mig trygg bredvid matte i alla fall för hon verkade inte bry sig ett dyft om vad som hände där ute...Vi fick några extra hundkex på kvällen och de åt både Jacinto och jag upp.....

När matte ville lägga sig vid ettiden på natten så försökte jag krypa under sängen för det känns tryggare men jag fick förstås bara in huvudet..En och annan knall hördes på avstånd men till slut somnade jag i alla fall.....



Idag har vi inte gjort många knop.. Matte gick upp skittidigt för att kolla på JuniorVM i hockey och det bara för att svenska småkronorna skulle möta Ryssland. Matchen var tydligen spännande och matte blev jätteglad när småkronorna vände och vann matchen.. Jag var då för trött för att gå ut så inte förrän matchen var slut reste jag på mig för då hörde jag att Jacinto behövde gå ut och då ville jag följa med.

Vi har gått några kortare promenader. På eftermiddagen började det att ösregna så det var väl inte så jätteskönt väder, åtminstone inte för matte......

Och nu har jag inte haltat på två veckor...inte ens efter gårdagens busande med Jacinto ute på ängen....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar