fredag 6 januari 2012

Störd nattsömn....

Vi gjorde samma saker idag som igår, samma träning och samma spring på ängen men den enda ändringen var att vi inte var ute lika länge som igår för matte var trött och hade jätteont i  benet...Hon får skylla sig själv för att hon var trött tycker jag. Vi lade oss vid halvelvatiden som vanligt. Sedan märker jag att matte går upp strax före två på natten. Jag trodde att hon skulle gå på toa eller dricka vatten men nej då...Hon sätter sig i vardagsrummet framför TV:n för att kolla på en hockeymatch som går mitt i natten....Verkar ju inte klokt.....Katterna blev lika förvånade dom och det dröjde ju inte länge förrän Leo började gapa efter mat men det fick han inte. Trodde aldrig katten skulle tystna.....Han hade ju gott torrfoder framme men det duger ju inte åt honom förstås.....Tycker faktiskt att min nattsömn blev störd.

Rätt som det är märker jag att jag är nödig så matte gick ut med mig i bara pyjamas och gummistövlar. Det blev ju lite kallt för henne för jag skulle ju både kissa och bajja och det tog sin lilla tid. När vi kom in igen så la jag mig för att sova medan matte glodde på ishockeyn.Tydligen var småkronorna jätteduktiga och matte blev extra glad för att det var en djurgårdare som avgjorde så att de vann guldet.....

Matte fick ju inte mycket sömn för både jag och Jacinto behövde gå ut på vår vanliga morgonrunda vid sjusnåret. Leo satt och skrek som en stucken gris efter sin mat....Till slut fick han den och äntligen blev det tyst på katten....Jag var ju också hungrig men inte sjutton låter jag som han ändå ......

Lite kallt var det ute idag men solen sken på dagen och lite snö finns kvar sedan igår men det är mest ishalka och sand på gångvägarna.....


Var precis ute nu efter kvällsmaten. Tror att jag ska vila en stund.....Och jag hoppas att matte kan hålla sig i sängen i natt.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar