söndag 15 januari 2012

Kattmat......halvdålig i magen....

Matte glömde ta undan kattmaten igår kväll så Leo härjade som en galning i natt. Han tar av Iris torrfoderkulor och slänger ner på golvet för att reta mig. Jag försöker att låta bli att frestas av det men kan inte låta bli så jag måste till slut in i köket och käka upp det som finns på golvet. När jag har lagt mig igen så slänger han ner nya kulor och leker med dem tills jag kommer igen och så kan han hålla på....Nu fick matte nog vid tretiden i natt så hon ställde in kattmaten i skåpet så att vi kunde få lite ro i huset....

Matte blev dock tvungen att åka in till ICA för att köpa blötmat till Leo. Han äter bara Friskies blötmat och vill inte ha något annat.....och får han inte sin mat på de tider som han brukar äta blir det ett fasligt liv på katten och jag lovar att ingen vill höra på det......

Leo väntar på sin mat


Jacinto och jag hr varit ute på flera promenader idag......Det blåste inte alls och solen var framme.....Jag bär gärna omkring på en massa pinnar eller grenar och dom får gärna vara jättelånga....helst vill jag reta och utmana Jacinto men han bryr sig inte.......

Idag har jag varit lite halvdålig i magen. Jag fick ju lite godis igår på min 6-månaders dag men så fort jag får något annorlunda så reagerar min mage.....och det är inte alls kul för Jacinto kan äta nästan vad som helst.....Det luktar oftast mycket godare i hans matskål än vad det gör i min....

Annars har matte plockat ner alla julprydnader idag. I morgon ska det storstädas säger hon.....låter inte alls kul det heller....

Nu ska matte och jag ta en runda igen........känner att jag är lite nödig.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar