torsdag 12 januari 2012

Käkar kattmat.....bitit sönder spel

Leo väckte mig vid tvåtiden i natt. Han brukar leka med Iris torrfoder som står framme och ibland slänger han ner bitar på golvet. Jag kunde ju inte låta bli att gå ut i köket och käka upp de som hamnat på golvet och han gjorde det flera gånger så jag fick springa fram och åter stup i ett...Matte säger att hon hädanefter ska ställa undan kattmaten på nätterna även om Iris gärna vill äta då men det kan inte hjälpas...Leo tycker nog att det är kul att han kan roa mig.....men matte tycker inte det.....

Jag väckte matte vid femsnåret i morse för jag var så himla nödig. Och det var väl tur för Jacinto behövde också gå ut men han stör aldrig matte om det inte är absolut nödvändigt och då väntar han tills han knappt kan hålla sig.....Han borde tacka mig för att han slapp hålla sig så länge......I stället blir han bara tjurig om jag är för kärvänlig....inte schyst tycker jag.....

När matte var ute med Jacinto så hittade jag en märklig skiva på golvet. Tror att Leo har haft ner den men hur som helst tog jag upp den i munnen men då sprack den i flera bitar. Matte undrade förstås vad jag hade i munnen när hon kom in...Det visade sig vara en Robbans playstationsskivor, något bilspel var det visst.....Matte tror inte att han blir så glad men han får skylla sig själv som inte gömmer undan grejerna.Hon var bara glad över att jag inte hade gjort illa mig i munnen... Matte tycker för övrigt att jag är duktig för jag har inte bitit sönder någonting tidigare.......många hundar gör det säger hon....men det gör inte Jacinto heller.....

Vi fick våran frukost vid sju-halvåttatiden och sedan fick vi en varsin promenad......Matte åkte in till apoteket för att hämta sitt kvarglömda bankkort.......och när hon kom hem fick vi en varsin promenad igen men nu hade matte så ont i benet så hon knappt kunde gå.....så vi har bara fått gå ut på korta rundor men desto fler i stället......Det har regnat hela dagen så det är verkligen blött ute, plask, plask låter det om gräsmattan när jag går där.....men det är halkigt på gångvägarna...




Nu är jag mätt och belåten och har precis varit ute på toa igen.....

I morgon förmiddag kommer Robban. Han jobbar hela natten.  Men då ska matte åka in till Stockholm. Hon ska åka till någon som ska sticka nålar i hennes onda ben, akupunktur tror jag det heter. Nu orkar inte matte gå och ha så här ont längre....Hoppas nu att det hjälper.....

Som vanligt kan Iris inte låta bli att dricka ur kannan med vatten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar